Aktuální jednorázový průzkum sledovanosti potvrdil, že Z1 míří na diváka, kterého si před startem sama definovala. „Potvrdilo se nám zacílení na osoby s vysokým socioekonomickým statusem, v rozhodujících funkcích, s velkým zájmem o veřejné dění. Mezi nimi jsou pak nejčastějšími příjemci zpravodajského servisu Z1 manažeři, vedoucí a řídící pracovníci,“ uvádí k výsledkům Martin Mrnka, generální ředitel Z1.
V této prestižní cílové skupině sleduje Z1 35 % diváků, převedeno na čísla tedy sleduje Z1 128 tisíc ekonomicky nejaktivnějších lidí. „Podíl sledovanosti v naší cílové skupině je pro nás rozhodující. Původní optimistické odhady alespoň 10-ti procentního zásahu jsme překročili o 25 procent, což je pro nás po půl roce vysílání pozitivní zpráva,“ doplňuje Martin Mrnka.
Divák Z1 – muž, 30 – 59 let s čistým příjmem nad 35 tisíc/měsíc v řídící funkci
Tři čtvrtiny diváků Z1 jsou podle aktuálního průzkumu muži. Věkových kategorií je mezi nimi několik – 40 % diváků je ve věku 30 – 44 let, 39 % je 45 – 59 let a 21 % je starších 60 let.
Nejčastějšími diváky Z1 jsou lidé s vysokými osobními příjmy, s průměrným čistým měsíčním příjmem nad 35 tisíc korun a v řídících funkcích. Téměř 70 % má majetek domácnosti nad 2 milióny korun, 30 % dotázaných uvedlo majetek vyšší než 5 miliónů korun. Oproti běžné populaci v ČR je tedy mezi diváky Z1 o 45 % více domácností s více než 2 milionovým majetkem. Vysokoškoláků je mezi diváky Z1 třetina, maturitu má téměř 90 % dotázaných.
Informace k průzkumu sledovanosti Z1
Jednorázový průzkum sledovanosti Z1 byl společností STEM realizován v období listopadu a prosince 2008 v Praze a v Brně a jejich nejbližším okolí na vzorku 625 respondentů. Průzkumu se účastnili lidé odpovídající majetkovému, profesnímu a sociodemografickému cílovému vzorku.