Hlavní navigace

Jakou pojistku? Každý druhý se rozhoduje podle informací z internetu

[Tisková zpráva] ČSOB Pojišťovna spustila nové webové stránky. Reaguje tím na nejnovější statistická zjištění a výsledky průzkumů, které jasně říkají, že klienti se o nákupu finančních produktů stále více rozhodují na základě informací z internetu a chtějí je touto cestou i nakupovat.

Sdílet

„Jak se ukazuje, více než 60 % uživatelů internetu hledá informace o finančních produktech a službách na internetu a online svět se stává jedním z nejdůležitějších informačních kiosků našich produktů. I proto jsme se rozhodli spustit pro naše klienty a uživatele nový, moderní a přehledný web,“ říká Michaela Beranová, internetová specialistka online marketingu ČSOB Pojišťovny. 

Z průzkumů dále vyplývá, že více než 10 % z těchto uživatelů navíc finanční produkty i online nakoupí. Jedná se především o jednodušší a méně komplexní produkty, které uživatelé sjednávají online. Pokud jde o složitější produkty typu životního pojištění, je stále pobočka nebo pojišťovací poradce tím primárním prodejním kanálem s tím, že polovina uživatelů již před kontaktováním poradce či pobočky provedla svůj vlastní průzkum trhu a produktu online. „Propojit spolupráci online webu a offline poboček a poradců u sofistikova­nějších produktů bylo pro nás jednou z priorit. Cílem bylo podchytit nákupní cyklus našich zákazníků a poskytnout lepší servis při jejich rozhodování a nákupu pojištění,“ uvádí Petr Kleiner, ředitel marketingu ČSOB Pojišťovny. 

Výsledkem je web s moderním designem, ale především plnou řadou nových a pokrokových funkcí, které internetové stránky přizpůsobují plně potřebám klienta, ať už má zájem pouze o informace nebo online nákup svých oblíbených druhů pojištění. „Když jdete nakupovat do supermarketu, také si přejete, aby zboží, které pravidelně „házíte do košíku“ bylo hned v prvních dvou regálech a vy jste mohli jít po chvilce hned zaplatit? Namísto toho běháte po celém obchodě z oddělení do oddělení a čas utíká a utíká. Doba, kdy se prodejna přizpůsobí pouze vašim potřebám, je ještě daleko, ale naše webové  stránky to umí už teď. Dokonale se přizpůsobují přáním klienta,“ popsal Petr Kleiner. „Proto jsme integrovali funkci, která umožní, aby se web dynamicky přizpůsobil uživateli a jeho potřebám. To konkrétně znamená, že různí návštěvníci webu mohou vidět různý obsah téže webové stránky na základě např. e-mailu nebo bannerové kampaně.  Takto chce ČSOB Pojišťovna komunikovat např. slevy a výhody různý cílovým skupinám,“ doplnila Michaela Beranová. 

Trend nákupu pojištění  a finančních produktů online má podle průzkumů tendenci dynamicky růst. U jednoduchých produktů meziroční tempo růstu překračuje 15 až 20%. Stejně tak z průzkumů vyplývá, že kvalita zpracování webu, jeho přesvědčivost a důvěryhodnost a dostatek přehledně prezentovaných informací prodeje finančních produktů online zvyšují. „Po prvních pár dnech můžeme konstatovat, že inovace našeho webu nese své ovoce. Došlo ke skokovému zvýšení konverzního poměru prodeje, tedy podílu prodaných pojištění online k celkové návštěvnosti webu, našich produktů o cca 3 %,“ uvádí specialistka online marketingu Michaela Beranová. 

Jak z interních dat ČSOB Pojišťovny, tak i z externě vedených průzkumů vyplývá, že nejefektivnějším zdrojem návštěvnosti z pohledu prodeje pojištění online i offline, jsou vyhledávače. Klíčová slova, která uživatelé do vyhledávačů zadávají, se liší podle fáze nákupního cyklu, v které se uživatel zrovna nachází. „Z tohoto důvodu jsme se zaměřili již při tvorbě nového webu na SEO optimalizaci webu. Při přípravě struktury webu, textů a interního prolinkování jsme zvažovali každý náš krok s ohledem na vyhledávače,“ doplňuje Michaela Beranová. 

Novinkou na webu jsou speciální balíčky doporučovaných nebo oblíbených kombinací  pojištění a připojištění u­šité na míru potřebám zákazníků. Samozřejmostí je možnost sjednání takového balíčku online. Dalšími funkcionalitami nového webu je např. interaktivní průvodce, vyhledávání poboček, pojišťovacích poradců nebo smluvních autoservisů pojišťovny.  Nedílnou součástí webu je také sekce s informacemi o fondech a programech investování v životním pojištění. Ke sledování nového webu a následného vyhodnocování je na novém webu nasazen analytický nástroj Adobe Online Marketing Suite. 

Tisková zpráva byla připravena na základě interních statistik a průzkumů ČSOB Pojišťovny a za využití studie Deutsche Bank Research (www.dbresear­ch.com).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).