Hlavní navigace

Karneval připojuje na 45 tisíc plzeňských domácností k vysokorychlostnímu internetu, s dal�ími regio

[Tisková zpráva] Karneval připojuje na 45 tisíc plzeňských domácností k vysokorychlostnímu internetu, s dalšími regiony tak bude koncem léta zprovozněno na 300 tisíc internetových zásuvek

Sdílet

Po západočeské metropoli budou následovat i další regiony – Chomutov, Litoměřice, Louny, Zlín, Otrokovice a Pardubice. S těmito městy bude koncem léta k vysokorychlos­tnímu internetu Karnevalu připojeno na 300 tisíc domácností.

Praha, 12. května 2004 – Kabelový operátor Karneval v Plzni zprovoznil vysokorychlostní internet pro domácnosti – TURBO 600/150 kbps. Vysokorychlostní internet za paušální poplatek tak bude moci v Plzni do konce června využívat na 45 tisíc domácností, v současnosti se může připojit 20 tisíc domácností.

Během léta společnost hodlá spustit vysokorychlostní internet také v Chomutově, Litoměřicích, Lounech, Zlíně, Otrokovicích a Pardubicích – celkem ve více než 70 tisíci domácnostech. Koncem léta tak bude moci nabídky Karnevalu využít na 300 tisíc českých domácností.

„Nyní máme přes 6000 platících zákazníků připojených k internetu, týdně v průměru registrujeme na dvě stě nových. Chceme v českých regionech podpořit vznik multimediálních domácností, kde je přístup k internetu po celý den za měsíční paušál samozřejmostí,“ vysvětlil Dušan Jelínek, obchodní a marketingový ředitel Karneval Media.

Ministr informatiky Vladimír Mlynář spuštění internetu v Plzni uvítal: „Vážím si iniciativy Karnevalu, proto jsem spuštění projektu přijel do Plzně podpořit. širokopásmové připojení poskytuje nejenom rychlé a pohodlné připojení k internetu, ale je zároveň podmínkou v rozvoji on-line veřejných služeb a elektronického obchodu. Kabelové televize si navíc zaslouží zvláštní podporu, neboť vytvářejí konkurenci k pevným telefonním sítím Českého Telecomu.“

Podle dubnových informací Českého statistického úřadu má v Plzni počítač na 23 procent domácností, ale k internetu je jich připojena ani ne polovina – dvanáct procent. Celorepublikový průměr penetrace počítačů je 24 procent, z toho internet má doma pouze 15 procent domácností a jen desetina z nich vysokorychlostní připojení. Nejvíce počítačů je v pražských domácnostech (38 %), nejméně v kraji Ústeckém (17 %) a Olomouckém (15 %).

„Pevně věříme, že vysokorychlostní internet od Karnevalu a dalších komerčních subjektů brzo vynese Plzeňsko hodně nad celorepublikový průměr,“ uvedl Jiří Šneberger, primátor města Plzeň.

Z průzkumu ČSÚ dále vyplynulo, že internet využívají – zhruba ze tří čtvrtin – osoby ve věku 15 až 24 let. S přibývajícím věkem pak využití výrazně klesá. Počítače více používají muži než ženy. Svůj bankovní účet obsluhuje pomocí internetu celkem 12 procent osob připojených k internetu, což jsou zhruba tři procenta všech obyvatel. V používání webových stránek a internetu u podnikatelů se Česko řadí spíše k lepším zemím EU, zhruba na úroveň Rakouska.

Pokud Češi internet používají, v některých dovednostech dokonce předčí i nové „euro-spoluobčany“. „Češi si více věří v tvorbě vlastních internetových stránek, využívání vyhledávacích služeb, telefonování po internetu či internetovém chatu. V používání e-mailu je ČR pouze pět procentních bodů pod průměrem EU, to znamená, že je srovnatelná. V dovednostech komunikace přes internet se mezi deseti zeměmi, které vstoupily do EU, ČR umístila na třetím místě. Nejlépe na tom je Estonsko a Slovinsko. Je také velmi zajímavé, že v mnoha sledovaných ukazatelích se výsledky ČR velmi podobají situaci ve Francii,“ uvedla Petra Keprtová z agentury SC&C, která se účastnila výzkumu SIBIS+ (Statistical Indicators Benchmarking the Information Society) pro Evropskou komisi .

Přes kabelovou televizi se připojuje na 61,7 procenta domácností využívajících vysokorychlostního internetu (broadband). Ostatní druhy připojení jako satelit, bezdrátové připojení či pevná linka využívá 33,3 procenta a prostřednictvím ADSL pouze 3,3 procenta českých rodin, uvádí zpráva ČSÚ.

Internet TURBO 600/150 kbps je dostupný buďto za 1090 korun měsíčně, a to zákazníkům se základní programovou nabídkou KOMPLET obsahující na 40 televizních programů (499 korun), nebo samostatně bez programů kabelové televize za 1290 korun. Na balíčku internet/kabelová TV zákazník měsíčně ušetří dvě stě korun, než kdyby služby kupoval odděleně. Uvedené ceny jsou včetně 19procentní DPH.

Karneval neúčtuje žádný paušální poplatek za pronájem linky či modemu. Karneval také na rozdíl od připojení ADSL své přenosové rychlosti garantuje. To znamená, že rychlost se nesnižuje s rostoucím počtem zákazníků a zákazník se nemusí obávat zvýšené platby za data nad limit. Internet TURBO 600/150 stejně jako ostatní tarify nemá �ádný datový ani časový limit.

Kontakt:
Jan Hlaváč, mediální konzultant společnosti Karneval
e-mail: jan@hlavac.biz, mobil: (+420) 777 076 760
Karneval Media, U Svobodárny 1500/5, 190 00 Praha 9, www.karneval.cz

O společnosti Karneval Media

Spojené společnosti TES Media a Intercable CZ nyní vystupují pod jednotnou obchodní značkou Karneval, pod kterou poskytují služby kabelové televize a vysokorychlostního internetu. Jméno Intercable CZ bylo navíc od 9. února 2004 plně nahrazeno obchodní značkou Karneval Media, s.r.o.

Celkový počet domácností v dosahu kabelové sítě Karnevalu dosáhl 500 tisíc, přičemž spojené společnosti mají dohromady na 270 tisíc zákazníků. Karneval tak nabízí své služby zhruba 1,2 milionu obyvatel České republiky. Na začátku roku 2004 se na vysokorychlostní internet kabelové televize mohlo připojit na 180 tisíc domácností. V průběhu roku 2004 by toto číslo mělo stoupnout na 300 tisíc.

Přes čtyři miliardy korun investovaly obě společnosti do výstavby a rozvoje kabelových rozvodů a služeb. Hlavní investice směřovaly do technologického rozvoje sítí, zákaznického a technického servisu a kvalitní nabídky programů. Ta obsahuje až 40 programů, přičemž více jak polovina je v českém či slovenském jazyce.

Karneval Media i TES Media jsou vlastněny konsorciem investorů JPMorgan Partners, AIG Emerging Europe Infrastructure Fund L.P., Baring Communications Equity Limited a Baring Communications Equity Emerging Europe Limited a financovány peněžními ústavy jako EBRD, BNP Paribas, HVB.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).