Korunka.cz: 42 miliónů obrat v roce 2001
Praha, 11. ledna 2002 – Internetový obchodní dům Korunka.cz, specializující se zejména na prodej bílého zboží a spotřební elektroniky, utržil v roce 2001 více než 42 miliónů Kč. Tímto děkuje svým zákazníkům a přeje jim vše nejlepší v roce 2002. A také spousty ušetřených korunek za nákupy na Korunce.cz!
Obchod Korunka.cz, provozovaný pražskou společností Ennea, s.r.o., se tímto ročním obratem řadí mezi největší internetové obchody v Čechách. Za dobu své činnosti (půl druhého roku) obsadil významnou část českého internetového trhu v prodeji bílého zboží a elektroniky, a managment společnosti předpokládá, že jeho podíl na trhu bude stále růst. Jiří Sloup, ředitel společnosti, k tomu říká: „Nepropadli jsme internetové horečce, orientované pouze na rychlý růst velikosti tržeb a podílu na trhu, podporované nepřiměřeně vysokými marketingovými výdaji. Nejpodstatnější pro nás od začátku naší činnosti byla a je co nejlepší služba našim zákazníkům, která sice možná pomaleji, ale mnohem jistěji vede k získání jejich důvěry v online nákup na našich stránkách“.
Korunka.cz zaznamenala obrovský narůst prodejů v posledním čtvrtletí loňského roku, kdy přesáhly tržby obchodu hodnoty 20 miliónů korun. Za rok 2001 Korunka.cz vyřídila přes 3.800 objednávek, průměrná hodnota jedné objednávky tak činí přes 11 tisíc korun, což dokazuje orientaci obchodu zejména na dražší spotřební zboží, jako bílou techniku a spotřební elektroniku. 85% tržeb je derivováno právě z těchto kategorií.
„Zajímavý je i údaj o tom, jakým způsobem u nás zákazníci zboží objednávají“, uvádí Jiří Sloup. „Jsme sice internetový obchod, ale zdaleka ne všichni potenciální zákazníci se k požadovanému zboží chtějí "proklikat“ na Internetu. V našem zájmu však je vyjít našim klientům maximálně vstříc, proto samozřejmě umožňujeme i objednávky po telefonu. A tato možnost byla v loňském roce využita při více než každé druhé objednávce! To dokazuje, že čeští uživatelé stále velmi často, i přes dostatečné množství informací, dostupných na Internetu, raději volí cestu konzultace s odborníkem.
Zvýšený obrat v posledním čtvrtletí roku je jednak přisuzován předvánočnímu období, ale i speciálním vánočním akcím, které mohli zákazníci Korunky.cz využít. Konkrétně se jednalo o zvýhodněnou možnost nákupu na splátky nebo o plošné slevy bílé techniky a spotřební elektroniky, které dosahovaly až výše 20%. Mnoho zákazníků také využilo možnosti využít bonusové „korunky“, nastřádané při svých předchozích nákupech. Standardně byl navíc ke každé objednávce přidáván dárek.
O internetovém obchodě Korunka.cz:
Provoz obchodu Korunka.cz byl zahájen v květnu 2000. Provozovatelem je společnost Ennea, s.r.o. Za dobu své činnosti zde nakoupilo přes 2800 unikátních zákazníků, kteří se neustále vracejí. Obchod se zaměřuje zejména na bílou techniku, spotřební elektroniku a výbavu pro fotografování. Měsíční obrat se v průběhu roku pohybuje mezi 4–8 miliony Kč měsíčně, což řadí internetový obchod mezi největší v České Republice. V roce 2001 dosáhl obrat hodnoty 42 miliónů Kč.
URL: www.korunka.cz
Tiskový kontakt:
Jan Barta
B3net
Klidná 37, 162 00 Praha 6
email: jan.barta@b3net.cz
www.b3net.cz
tel: 0602 820541