Google se již od začátku snaží v Gmailu uživatelům zobrazovat relevantní reklamu, která je nebude obtěžovat. Algoritmy se stále zlepšují, díky čemuž se zobrazují lepší a užitečnější reklamy, které mají pro uživatele informační hodnotu. Nyní přichází Google s vylepšením a uživatelům zobrazí takové reklamy, které se budou více týkat toho, co je opravdu zajímá.
Když si uživatel teď otevře zprávu v Gmailu, často vidí reklamu, která se nějakým způsobem týká právě čtené zprávy. Pokud si čte mail, v němž hotel z Chicaga potvrzuje rezervaci ubytování, vidí pak vedle e-mailu reklamy na lety do Chicaga.
Někdy se však stane, že k určitému emailu nelze žádnou relevantní reklamu připojit. Od teď proto budou uživatelé občas vídat reklamy, které se vztahují k jiným nedávno přijatým zprávám. Pokud například kamarád přeje v mailu vše nejlepší k narozeninám a k těm nejsou k dispozici žádné relevantní reklamy, zobrazí se třeba reklama na let do Chicaga, která se týkala předchozího emailu.
Pro zobrazování této reklamy Google systémy nepotřebují ukládat žádné informace o uživateli navíc – Gmail prostě sáhne po jiném nedávno přijatém e-mailu. Proces je plně automatizován, do výběru reklamy nevstupují žádné osoby a žádné informace o emailech nebo uživatelích nejsou sdělovány inzerentům.
Změna zobrazování reklam by měla uživatelům v Gmailu přinést lepší reklamy, které se budou více týkat toho, co je opravdu zajímá.
O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, srpen 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 40 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz