Český trh webových pronájmů kopíruje vývoj na vyspělejších západních trzích. Rostoucí, především cenová konkurence tlačí ceny pronájmů dolů. Samotný pronájem webového prostoru, tzv. webhosting, přestává být lukrativní jako v minulých letech. Šancí k dalšímu růstu je obohacení webhostingu o další přidané služby. Těmi mohou být webové aplikace cílené na domácí uživatele s důrazem na budování internetových komunit nebo například poskytování softwaru jako služby (model SaaS) firemním zákazníkům. Web se tak pravděpodobně bude pomalu proměňovat v univerzální síťovou komunikační platformu.
Mezi pronajímateli webového prostoru jsou na českém trhu již několik let nejúspěšnější společnosti Active 24 a P.E.S. consulting. Vedoucí dvojice má před ostatními konkurenty suverénní náskok. Obě společnosti dohromady obsluhují téměř polovinu domácího trhu. V pořadí podle počtu pronajatých virtuálních serverů následují firmy Zoner software, Ignum a Nethost. Pořadí v první desítce největších českých webhostingových firem zůstává delší dobu beze změn.