Anglická královna Alžběta II.
www.youtube.com/theroyalchannel
Kanál byl spuštěn přesně 50 let poté, co královna poprvé vystoupila v televizi.
Jde o jeden z vůbec nejdynamičtěji se rozvíjejících kanálů. Jen za první týden provozu jej shlédlo na milion uživatelů. Nejčastěji sledovaným videem je první vystoupení anglické královny v televizi z roku 1957. To shlédlo celkem 1 037 000 uživatelů.
Uživatelům jsou k dispozici i archivní záběry: například záznam ze svatby Královny Matky z roku 1923 anebo záznam ze sklizně jablek na jednom z Královniných panství.
Po úspěchu kanálu královna oficiálně navštívila londýnskou kancelář Googlu v říjnu 2008.
Jordánská královna Rania
www.youtube.com/queenrania
Spuštěno: březen 2008
Jordánská královna Rania oslovila komunitu uživatelů YouTube, aby se vzájemně podělili o stereotypy a pomohli překonat bariéry mezi západním a arabským světem. Tento videoklip zaznamenal 1,6 milionu shlédnutí, inspiroval přes 6300 textových komentářů a na 75 video odpovědí.
V listopadu 2008 získala královna Rania vůbec první cenu YouTube Visionary.
Britská vláda
www.youtube.com/downingst
Spuštěno: květen 2007
V květnu roku 2008 britský ministerský předseda Gordon Brown využil tohoto kanálu ke kampani „Zeptejte se premiéra“. Veřejnost byla vyzvána, aby na YouTube nahrála video klipy s dotazy na premiéra, na něž britský ministerský předseda posléze na portálu odpovídal. Projekt měl obrovský úspěch a díky tomu se stal na YouTube pravidelnou událostí.
Nejoblíbenějším videoklipem na tomto kanálu je záběr Tonyho Blaira gratulujícího francouzsky Nicolasi Sarkozymu k vítězství v prezidentských volbách. Toto video shlédlo na 500 000 uživatelů. Anglická verze téhož videa má 200 000 shlédnutí.
Japonský ministerský předseda Faduka
www.youtube.com/ldpchannel
Japonská liberální demokratická strana má na svém kanále „oficiální“ playlist obsahující nejrůznější politická fóra, proslovy a rozhovory. Premiérův novoroční projev (v angličtině) zdůrazňuje roli, kterou může Japonsko sehrát při řešení moderních problémů.
Evropská unie
www.youtube.com/eutube
Spuštěno: červen 2007
Nejoblíbenějším videem na kanále EU je tato oslava Evropských romantických filmů. Video má přes 800 000 shlédnutí. K dispozici v angličtině, francouzštině a němčině.
Bílý dům
www.youtube.com/whitehouse
Oficiální kanál Bílého domu byl spuštěn 20. ledna, tedy souběžně s inaugurací prezidenta Obamy.
Americký senát a Sněmovna reprezentantů
www.youtube.com/senatehub a www.youtube.com/househub
Spuštěno: 12. ledna 2009
Americký senát a Sněmovna reprezentantů nedávno změnily pravidla, která zakazovala umisťování obsahu na servery provozované třetími stranami. Tím se Kongresu otevřela cesta na YouTube.
Oba kanály slouží členům Kongresu pro komunikaci s internetovou veřejností.
Prezidentské volby
www.youtube.com/youchoose
YouTube ve spolupráci se CNN oslovila komunitu uživatelů YouTube a vyzvala je k zadávání video dotazů, které byly posléze promítány při sjezdech demokratů a republikánů.
Demokratický sjezd: 23. července 2008
- Schváleno bylo 2 989 otázek; 39 z nich bylo použito v debatě
- Videa z debaty byla shlédnuta 9 milionkrát
- 2,6 milionu diváků sledovalo záznam na televizi
- Šlo o nejsledovanější prezidentskou debatu (kategorie diváků 18–35) v dějinách. V průměru 407 000 diváků
- V kategorii 25–54 let přilákala debata průměrně 890 000 diváků
- Kanál s debatami byl na YouTube nejsledovanějším kanálem za celý týden.
- Nejzajímavější okamžik: dotaz sněžného muže na globální oteplování.
Republikánská debata: 28. listopadu 2008
- Podáno 4 927 otázek; 34 otázek bylo položeno
- Nejsledovanější debata v dějinách kabelové televize: 4,5 milionu diváků
- Kanál s debatami byl nejsledovanějším kanálem na YouTube v týdnu od 26.listopadu do 1. prosince.
- Nejzajímavější moment: homosexuálně orientovaný generál se ptá na homosexuály v armádě.
Na YouTube měli své vlastní kanály i kandidáti:
Barack Obama: www.youtube/barackobama
- Počet videí: 1800
- Počet shlédnutí: 111 milionů
John McCain: www.youtube.com/johnmccain
- Počet videí: 330
- Počet shlédnutí: 27 milionů
Světové ekonomické fórum v Davosu
V roce 2008 se na YouTube představili účastníci Světového ekonomického fóra v Davosu, kteří zde představili své myšlenky, jak zlepšit situaci na světě. Mezi těmi, kdo nahráli svá videa na YouTube, byli Šimon Perés, Hamid Karzai a Henry Kissinger.
Světové ekonomické fórum 2009 uvítá poprvé v historii jednoho z uživatelů YouTube. Tento uživatel – vítěz soutěže, v níž budou uživatelé dávat na YouTube své názory na ekonomiku, životní prostředí, etiku a politiku – dostane příležitost udělat interview se zúčastněnými světovými lídry.
Další kanály na YouTube
YouTube používá ke komunikaci rovněž přes tisícovku televizních a mediálních společností, jako jsou BBC, Rai, Antena 3, MGM, HBO, CNN nebo New York Times.