„Tuzemská zastoupení věhlasných mezinárodních firem objevují iMagazín jako nový způsob, jak oslovit klienty, veřejnost nebo vlastní zaměstnance. Tento progresivní formát umožňuje klasické „listování“, jako je tomu u tištěných médií, ale zároveň obsahuje interaktivní prvky v podobě animací, videí nebo zvuků – to vše v prostředí internetového prohlížeče,“ vysvětluje podstatu klientských iMagazínů obchodní ředitel Limemedia Martin Uhlíř.
„iMagazín svou exkluzivní grafikou a přehledným uspořádáním připomíná prestižní časopis, na rozdíl od něj však díky vloženým animacím a multimédiím nabízí bohatší, mnohovrstevnatý dojem z četby. Jsem rád, že Audi začalo tento pokročilý mediální formát využívat – zcela v duchu našeho sloganu ‚náskok díky technice‘,“ říká Marek Held, marketingový specialista Divize Audi společnosti Import Volkswagen Group.
Představy o „časopisu na internetu“ existují minimálně od 90. let, ale jejich uplatnění v širším měřítku umožnil až rozvoj grafického výkonu počítačů a přenosových rychlostí internetového připojení v posledních letech. Limemedia v současné době v podstatě ovládá tuzemský trh s tímto formátem. Nejprve prorazila s iMagazíny, jako automobilový iMOTOR nebo na elektroniku zaměřené iGizmo, nyní Limemedia úspěšně přeprodává svoji technologii a know how právě na trhu klientských magazínů.
Limemedia produkuje klientské magazíny také pro další významné společnosti a v současné době připravuje několik nových projektů. „Stále více společností si uvědomuje, že naše moderní a neustále zdokonalované řešení nese ve srovnání s tištěnou formou nemalé úspory v nákladech na výrobu a distribuci,“ upozorňuje Jan Fahoun, generální ředitel Limemedia. Ani on sám neočekává, že formát iMagazínu časem vytlačí z trhu klasické formy klientských magazínů. „Myslím, že iMagazín se v čase prosadí jako všeobecně přijímané přemostění mezi webem a printem. Ale výrobci tradičních tištěných titulů si museli rychle zvyknout, že mají novou konkurenci, která se důrazně hlásí o slovo,“ dodává.