Linka bezpečí zahájila provoz chatu ve spolupráci s xchat.cz

[Tisková zpráva] PRAHA 9. ledna 2006 - Linka bezpečí zahájila společně se serverem Xchat.cz portálu Centrum.cz začátkem roku provoz další krizové linky prostřednictvím chatu na chat.linkabezpeci.cz a xchat.centrum.cz/lb/ .

Sdílet

Sdružení Linka bezpečí a partnerský portál Centrum.cz spustili v těchto dnech společný projekt speciální internetové poradny prostřednictvím zavedené služby Xchat.cz. Děti a dospívající v tísni tak už nejsou v případech kritických a zátěžových situací odkázáni pouze na dostupná telefonní čísla nebo e-mailový kontakt Linky bezpečí.

„Zejména pro děti a mladé lidi, kterým je tato služba určena, je chat v poslední době často přístupnější než telefon. Centrum.cz jsme si jako partnera vybrali mimo jiné proto, že má mezi českými providery velkou tradici“, zdůraznil ředitel SLB dr. Tomáš Květák. Zahájení chatového provozu znamená pro Sdružení i do budoucna významné posílení poskytovaných služeb krizové intervence. (Nejznámější z telefonických krizových linek, Linka bezpečí, funguje pro děti již 12. rokem bezplatně – 24 hodin denně.)

„Dlouhodobě se snažíme vytvářet pro uživatele bezpečné prostředí k chatování. Jako jediní v Česku například budujeme databázi certifikovaných uživatelů, takže se nemohou vydávat za někoho jiného. Uvědomujeme si ale, že hlavně na děti číhá na internetu stále dost nástrah. Konzultanti Linky bezpečí mohou účinně přímo na webu dětem poradit a pomoci s jejich trápeními“, říká Robert Plemátl, který má v Centrum.cz projekt Xchat.cz na starosti.

Internetová místnost Linky Bezpečí má za sebou s úspěchem první dny zkušebního provozu. V testovacím režimu byla chatová linka spuštěna ještě před Vánoci, 12. 12. l.r. Od 2.1.2007 je služba k dispozici každé pondělí, úterý, čtvrtek a sobotu vždy od 15 do 17 hodin a od 19 do 21 hodin. „Počet místností i hodiny, během nichž jsou naši odborní pracovníci na chatu k dispozici, se budeme snažit postupně zvyšovat až na každodenní provoz. Už první dny ukázaly, že o službu je zájem“, uvádí vedoucí Linky bezpečí Kateřina Lišková. Během prosince se do chatu přihlásilo 26 klientů. Oproti telefonické pomoci trvá hovor na chatu déle, a proto 62% hovorů trvalo více než 20 minut (zatímco telefonické hovory přesáhnou dobu 20 min cca. v 7% případů).

Chatujícím je Lince bezpečí zaručena anonymita, neukládají se zde ani doslovné přepisy rozhovorů. Očekávána jsou závažná témata – přičemž případné zneužívající hovory budou blokovány a vyřazeny na tzv. blacklist, aby se do místnosti dostaly děti, které si potřebují promluvit o tom, co je skutečně tíží.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).