Hlavní navigace

Logos: Pro dnešní IT odborníky už není výše platu hlavním lákadlem – zvyšuje se zájem o benefity

[Tisková zpráva] PRAHA, 13. června 2007 – Možnost sebevzdělávání se stala jedničkou mezi zaměstnaneckými benefity. Z výsledků interních šetření mezi stávajícími a potenciálními zaměstnanci konzultační a technologické společnosti Logos je zřejmé, že samotná výše platu už nemá na rozhodování o změně pracovního místa takový vliv. Hlavním lákadlem, které má podstatný vliv na loajalitu zaměstnanců, se stala pestrost balíčku zaměstnaneckých výhod.

Sdílet

Situace se za posledních několik let výrazně změnila. „Kdysi byly například populární benefity jako možnost soukromě používat firemní auto či mobil. Dnes se něco takového považuje za standard. Naopak daleko více si zaměstnanci považují možností dalšího vzdělávání a profesního růstu. Před pěti lety lidé rovněž preferovali práci u zahraničních firem, kde očekávali více výhod. To již naštěstí delší dobu neplatí. Mnoho našich zaměstnanců nám dalo přednost před nadnárodní firmou zejména kvůli lepšímu systému benefitů,“ řekl Pavel Šťovíček, ředitel konzultační a technologické společnosti Logos.

Podle odborníků v oblasti personalistiky se zaměstnanecké benefity rozdělují do tří základních skupin. První z nich je finanční, kdy každý zaměstnanec má svůj vlastní rozpočet na benefity a sám si vybírá nejvhodnější kombinaci. Obvykle jde o oblasti jako sport, kultura, zdraví, které zahrnují vše od preventivních prohlídek, přes očkování až po kontaktní čočky. Dále následují vzdělávání (například jazykové kurzy, studium MBA) a finance (například penzijní či životní pojištění). Populární jsou rovněž rekreace nebo „zázemí“ v podobě parkovacích míst.

„Druhá skupina obvyklých benefitů se běžně nazývá nefinanční a čerpá se mimo benefiční rozpočet. Jde například o stravné nebo možnost soukromého využití mobilních telefonů, notebooků či firemních automobilů, dále pak třeba pět týdnů dovolené. Třetí skupinou jsou rozvojové benefity, kdy má každý zaměstnanec vlastní rozpočet na vzdělávání,“ uvedla ředitelka lidských zdrojů společnosti Logos Jana Schiffnerová.

Z rozvojových benefitů neboli rozpočtu na vzdělávání mohou zájemci čerpat například účastí na odborných certifikačních zkouškách, odborných školeních, zahraničních konferencích nebo rozvojových školeních měkkých dovedností. V konzultační a technologické společnosti Logos je na tento program vyčleněno 15 – 80 tisíc korun na jednotlivce, přičemž o výši rozpočtu rozhoduje pracovní zařazení zaměstnance.

„Certifikace a vzdělávání jsou nejžádanějšími benefity na všech pozicích v oblasti informačních technologií,“ potvrdil Jan Bílek ze společnosti Robert Half International a dodal: „Atraktivita této zaměstnanecké výhody je u uchazečů dokonce vyšší než automobil nebo práce z domova, což je specifické právě pro obor informačních technologií.“ Tyto poznatky vyplývají z průzkumu zaměstnaneckých výhod, který provedla společnost Robert Half International mezi uchazeči o zaměstnání v posledním čtvrtletí loňského roku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).