Občanští demokraté předpokládají, že se jim v letošní předvolební kampani podaří dodržet stanovený rozpočet kolem 160 milionů korun. A to i přes to, že strana v poslední době masivně utrácí za kampaně a antikampaně proti sociálním demokratům. V aktuálním pořadu Téma Deníku to potvrzuje šéf mediální sekce ODS a mluvčí strany Martin Kupka. „My v tuhle chvíli máme odhady, které se blíží 160 milionům korun, ten rozdíl zatím není tak velký. Vyrovnáváme se, tak jako všechny ostatní politické strany, se situací, kterou vyvolalo zrušení předčasných voleb,“ uvedl Kupka. Ten se původně měl ve studiu utkat s hlavním manažerem volební kampaně ČSSD Jaroslavem Tvrdíkem, který ale těsně před začátkem natáčením svojí účast odvolal kvůli údajné časové zaneprázdněnosti. Poprvé v historii natáčení Tématu Deníku tak oproti očekávání do studia dorazil pouze jeden host. S moderátorem pořadu, vedoucím domácí redakce Deníku Janem Kličkou, Kupka probral i postoj ODS ke zveřejňování sponzorů kampaně. Kupka považuje stávající systém, tedy uveřejnění sponzorů pouze ve výroční zprávě, za dostačující. Největší pravicová strana si podle Kupky nechala vypracovat vlastní právní analýzu, která údajně vylučuje zveřejňování dárců ODS na internetu. „Občanská demokratická strana to nedělá mimo jiné pro to, že máme k dispozici právní analýzy, které postavily celou řadu otazníků, zda je to možné, zda to z hlediska jakoby zájmu těch firem není vstup, kam politická strana vstupovat prostě nemá. Respektujeme zákon,“ uvedl Kupka.
Pořad Téma Deníku moderuje a připravuje Jan Klička, vedoucí domácí redakce těchto novin.Téma Deníku je čtrnáctidenník a diskuse trvá třicet minut. Při premiéře se vysílá celkem čtyřikrát a během následujících dvou týdnů je pak každý den několikrát reprízován. Zájemci ho mohou shlédnout také na You Tube.com. Na adrese jsou k dispozici i dřívější vydání pořadu.
Pozor: přepis pořadu nově naleznete na http://upcexpress.cz/temadeniku/ a v monitorovací službě Newton
UPC Express je informační, zpravodajský, publicistický a zábavní televizní kanál kabelové televize UPC, vysílaný v centrální pražské variantě a v osmi variantách regionálních. Je dostupný všem zákazníkům analogové a digitální kabelové televize UPC, tedy přibližně šesti stům tisícům českých domácností.