Hlavní navigace

MCI investuje do komunitní herní služby – společnosti Geewa

[Tisková zpráva] Fond MCI Management SA úspěšně dokončil svou třetí investici na českém trhu. MCI přislíbilo poskytnout celkem 1.15 milionu Euro společnosti Geewa s.r.o. provozující komunitní herní portály. Investice je určena na financování expanze společnosti Geewa na další trhy a na růst jejích stávajících aktivit.

Sdílet

Geewa provozuje komunitní online platformu „oddechových“ her („casual games“), které hrají hráči vždy proti sobě (multiplayer). Geewa spustila svou platformu v říjnu 2005, ve spolupráci se společností Atlas.cz. Brzy poté byly pak spuštěny další partnerské portály včetně stránek www.Hry.cz (ve spolupráci s největším českým portálem Seznam.cz). Herní portály provozované Geewou jsou z hlediska uživatelem stráveného času nejlepší na Českém internetu. Geewa provozuje své hry také ve spolupráci s telekomunikační společností Telefónica O2, a v roce 2007 spustila ve spolupráci s TV Markíza také první partnerský portál na Slovensku.

“Investice MCI nám umožní naplnit naše ambiciózní plány,” říká Miloš Endrle, jeden ze zakladatelů společnosti a výkonný ředitel Geewy. “To znamená především expanzi na zahraniční trhy a vývoj nových her, které by měly následovat úspěch naší vlajkové lodi, originálního titulu Slovní fotbal. Do konce tohoto roku plánujeme spustit naše online hry v Polsku a Maďarsku, s podobně silnými partnery, jako jsou Seznam a Atlas v Česku a TV Markíza na Slovensku. Příští rok pak chceme vstoupit na velké západoevrospké trhy jako německý a britský. Zároveň připravujeme i nový model distribuce online multiplayer her, kterým budeme chtít zaútočit na globální internetový trh.” V současné době Geewa provozuje herní portály s celkovým počtem více než 100,000 unikátních návštěvníků denně (přes 1 milion měsíčně), kteří odehrají více než 500,000 duelů denně. Průměrný hráč si zahraje 5 duelů za den a stráví na portálu 90 minut. Významnou silnou stránkou Geewy je také její portfolio 17 herních titulů, včetně nejpopulárnější online hry na českém Internetu, originálního konceptu Slovní fotbal.

“Hry Geewy jsou pro každého. Jsou jednoduché, ale velmi zábavné, často hrané lidmi staršími 30ti let. Přes 40% hráčů jsou pak ženy,” říká Michal Novák, ředitel obchodu a marketingu Geewy. “To je ekonomicky velmi zajímavá cílová skupina, kterou zatím komunitní hry opomíjely. Naše hry významně zvyšují a prodlužují partnerským portálům návštěvnost, což vede ke zvýšení příjmů z reklamy. Především pak otevírají jedinečnou příležitost prezentovat denně 500.000 tzv. pre-roll video reklam, které se zobrazují před startem každé hry. Tím podle našeho názoru Geewa velmi napomáhá rozvoji video reklamy na Internetu.”

“Současné trendy internetového trhu, které jsou mnohdy označovány souhrnně jako Web 2.0, nám ukazují větší zaměření na vytváření komunit uživatelů, kteří také tráví na Internetu více času, obsah vytvářený samotnými uživateli, jejich vzájemné setkávání,komu­nikace, soupeření online. A Geewa se svým zaměřením na komunitní faktory se zdá být na velmi dobré cestě využít těchto trendů v oblasti online her.“ říká k tomu Ondřej Bartoš, investiční ředitel pro Česko a Slovensko fondu MCI Management S.A. “ Věříme, že Geewa se může stát prvním kandidátem na GLT – Global Leader for Tomorrow (globální vítěz zítřka) v portfoliu MCI,“ uzavírá Ondřej Bartoš.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).