Hlavní navigace

Media Hall – unikátní ukázka světa médií startuje při veletrzích INVEX - DIGITEX

[Tisková zpráva] Nejkomplexnější výstava o vývoji, proměnách a vlivu masových médií v České republice „Zlaté časy médií“ se stala základem nově budovaného centra na brněnském výstavišti. Edukativně výchovný projekt představuje historii, současnost a budoucnost. Návštěvníci si mohou vyzkoušet práci před televizní kamerou nebo rozhlasovým mikrofonem.

Sdílet

V průběhu veletrhu INVEX – DIGITEX vznikne na brněnském výstavišti atraktivní prostor mapující a prezentující fenomén doby – média. Edukativně a osvětově zaměřený projekt tvoří tři části: historie médií, současnost mediálního světa a sekce věnovaná digitalizaci vysílání. Základem výchovně vzdělávací historické části Media hall se stala výstava Zlaté časy médií, která probíhala na přelomu roku 2005 a 2006 v pražském Národním muzeu. Dále ji budou společně rozvíjet dvě nejvýznamnější centra zabývající se studiem médií a to pražské Centrum mediálních studií (CEMES) a brněnská Fakulta sociálních studií.

Současnost médií je pro širokou veřejnost velmi atraktivní příležitost navštívit na jednom místě studia televizního zpravodajství, rozhlasu, redakci deníku nebo televizní střižnu. Na výstavišti tak návštěvníci uvidí reálná studia televizí, rozhlasových stanic a pracoviště tištěných a internetových médií.

„Kromě zajímavých informací shrnujících vývoj médií od 19. století až po současnost v historické části je pro širokou veřejnost velkou atrakcí možnost vyzkoušet si práci před televizní kamerou nebo rozhlasovým mikrofonem, zažít pohyb před televizním klíčovacím pozadím. Návštěvníci také na vlastní oči uvidí proces výroby novin, či přípravy televizního pořadu.„ komentuje expozici Vítězslav Dohnal, tiskový mluvčí veletrhů INVEX – DIGITEX.

Třetí část expozice pod názvem „Digitální vysílání dnes a zítra“ se věnuje aktuálním otázkám digitálního vysílání v ČR. Samostatná sekce, na které spolupracuje jako odborný garant Sdělovací technika, představuje současnost a budoucnost digitálního vysílání po stránce obsahu a technologického řešení.

„Myslím, že tento prostor bude pro běžné návštěvníky nejen velmi atraktivní podívanou, ale také přináší zásadní informace o vývoji a budoucnosti digitálního vysílání a nabídce různých technologických přístupů DVB – od terestrického vysílání přes satelit, kabel až po IP televizi nebo nabídku mobilního operátora,“ doplňuje Petr Ondrášek, vedoucí manažer veletrhů INVEX – DIGITEX a dodává: „Otázky ohledně přechodu na digitalizaci rozhlasového a televizního vysílání a také jeho politickými a společenskými aspekty si dříve či později bude muset klást každý z nás, proto bych rád bych upozornil v rámci konferenčních aktivit zejména na diskusi v rámci pondělní konference Milníky digitální televize moderovanou Dr. Petrem Benešem, kterou budeme přímo přenášet nejen divákům na internet, ale také divákům právě do pavilonu Media Hall.“

Oficiální otevření expozice médií na brněnském výstavišti je plánováno se zahájením podzimních veletrhů Invex – Digitex. Další fází projektu bude vytvoření stálé expozice historie, současnosti a budoucnosti světa médií.

Generálním partnerem Mediahall je SONY, základem edukativní části je výstava Zlaté časy médií, kterou organizovalo Národní muzeum v Praze, organizačními partnery jsou Technické muzeum Brno, CEMES, Fakulta sociálních sociálních MU Brno, Direct film a Sdělovací technika. Partneři jsou Czech Digital Group, České Radiokomunikace, GTS Novera, Hewlett-Packard, Kathrein, Samsung, TechniSat, Telefónica O2 a Tera Broadcast Systems

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).