Výdaje na internetovou reklamu neustále vzrůstají. Jenom například ve Velké Británii, podle zprávy Internet Advertising Bureau, dosáhly v roce 2005 1,4 miliardy liber a přiblížily se tak k výdajům na reklamu v tištěných médiích. Tento trend ovlivňují mimo jiné rozšiřující se možnosti širokopásmového připojení – zobrazuje se větší počet stránek, rovněž expanzivní zábavný průmysl bohatě využívá možnosti multimedii. Svůj významný podíl na této skutečnosti má nárůst služeb, poskytovaných při hledání zaměstnání, v segmentu financí, prodeje automobilů a dalších.
V České republice je řada firem, jejichž roční reklamní rozpočet se pohybuje v řádu několika milionů korun, ale tyto prostředky nejsou vždy vynakládány dostatečně efektivně. Jejich marketingoví pracovníci leckdy nemají přístup k potřebným datům a analýzám. Také nakupují podle subjektivních hledisek. Z těchto důvodů se otevírá prostor pro vznik mediální agentury zaměřené přímo na tuto klientelu.
Proto v České republice zahajuje svou činnost nový subjekt se zaměřením na internetovou reklamu – MEDIA TRADING. Agentura je mediální divizí společnosti INTERNET TRADING s.r.o., která na internetovém trhu již realizovala více než 35 tisíc reklamních kampaní v hodnotě převyšující částku 500 milionů korun.
Podle sdělení ředitele agentury, Pavla Krejzy je hlavní činností zajištění kompletní realizace internetové komunikace, nezávislé plánování a nákup mediálních ploch napříč celým internetem a jednotné statistiky reklamních kampaní. Analýzy trhu a konkurenční monitoring, poskytování strategických konzultací atd.
Z několika set obchodníků bylo vybráno a proškoleno 15 specialistů kteří se věnují této činnosti. Tento vysoce kvalifikovaný tým má k dispozici řadu nejmodernějších marketingových nástrojů, s jejichž pomocí jsou členové týmu schopni plánovat efektivní a přínosné reklamní kampaně.
Do konce letošního roku firma očekává, že bude zastupovat přes 60 klientů s reklamním rozpočtem více než 50 milionů korun.