Praha, 28. květen 2009 – Microsoft dnes představil Bing, novou generaci svého vyhledávacího nástroje známého dříve jako Live Search. Nové vyhledávací služby dostupné na Bing.com budou k dispozici celosvětově od 3. června 2009, v evropských zemích včetně České republiky nový vyhledávač nabídne své služby nejprve v testovacím režimu. Microsoft vyvinul Bing s cílem usnadnit každodenní vyhledávání informací a rozhodování uživatelů, kteří například hledají výhodné nákupy, plánují dovolenou, potřebují služby řemeslníků a podobně.
„Naše údaje říkají, že pouze čtvrtina uživatelů je spokojená s výsledky svého vyhledávání. Většina dotazů je pro vyhledávač příliš obecná a uživatelé si se záplavou odkazů nevědí rady. Bing tyto problémy odstraňuje intuitivnějším vyhledáváním a lepším tříděním odkazů,“ vysvětluje Tomáš Koška, manažer online služeb pro oblast střední a východní Evropy ve společnosti Microsoft. Českým uživatelům se Bing přiblíží především díky spolupráci Microsoftu s největším českým vyhledávacím serverem Seznam.cz. Bing bude více než milionu českých uživatelů internetu pomáhat s vyhledáváním informací na zahraničních stránkách a nabídne jim nové uživatelské rozhraní s přístupem k pokročilým funkcím a aktuálním informacím na internetu. Služby Bing na Seznamu zahájí provoz v srpnu tohoto roku.
„Ke změně nástroje pro vyhledávání ve světě jsme se rozhodli po důkladném srovnání vyhledávací technologie Microsoftu s tou, kterou jsme dosud využívali. Vyhledávací nástroj Bing nám poskytuje mnohem více prostoru pro přidání vlastních funkcí i pro marketingové nástroje, které budou výsledek vyhledávání ve světovém internetu efektivněji prezentovat uživatelům,“ říká výkonný ředitel Seznam.cz Pavel Zima. „Pro hledání na českém internetu se nic nemění, vyhledávání Seznamu uživatelé najdou na všech vyhledávacích službách, jako jsou Firmy.cz, Zboží.cz, Mapy.cz, a další.“ V souvislosti se změnou vyhledávací služby společnosti Microsoft získají uživatelé v evropských zemích lokalizovanou hlavní stránku vyhledávače, která jim nabídne intuitivní přístup k relevantním informacím a nový vyhledávací systém rozčleněný podle oblastí, kterých se vyhledávání týká. Díky tomuto přístupu bude ještě snazší najít informace o cenách zboží, cestování, aktuálních zprávách v médiích, adresách, obrázcích i videozáznamech. Největší změnu uživatelé zaznamenají v řazení výsledků, které bude vyhledávač třídit tak, aby odpovídaly skutečnému záměru uživatele.
Proti přemíře vyhledávání
Výzkumy ukazují, že lidé už dlouho nepoužívají internetové vyhledávače pro jednoduchou navigaci po webu. Polovinu času vyhledávání stráví uživatelé tím, že upřesňují původní dotaz, aby se dostali k požadovanému výsledku. Podle statistik přitom pouze jedno ze čtyř vyhledávání přinese očekávaný výsledek. Navíc dvě třetiny uživatelů od vyhledávače neočekávají informaci, ale pomoc s rozhodováním o koupi, využití služby nebo s plánováním svého času. Na takové použití ale stávající vyhledávače nejsou stavěné. Databáze vyhledávačů obsahují příliš velké množství odkazů, ale minimum informací, kterým navíc chybí struktura. Bing tyto nedostatky odstraňuje a ve verzi dostupné prozatím ve Spojených státech poskytne uživatelům tři základní výhody:
- Přesnější výsledky díky identifikaci relevantních informací prostřednictvím funkcí, jako je „Nejlepší výsledek“ pro vyhledání nejvhodnější odpovědi a „Rychlá odpověď “, jež nabízí informace v těle stránky s výsledky vyhledávání.
- Lepší strukturu a jednodušší rozhraní díky třídění vyhledávání a řazení výsledků, o které se starají funkce jako „Webové skupiny“, jež dává k sobě příbuzné výsledky, nebo „Rychlé záložky“, automaticky vytvořený „obsah“ výsledků vyhledávání.
- Snazší práci a porozumění v nejčastějších oblastech vyhledávání, mezi které patří zdraví, nakupování a cestování. Výsledkem je snazší a rychlejší cesta k informovaným rozhodnutím.
Bing představuje významný milník na cestě, která vede ke změně pojetí internetového vyhledávání a zkvalitnění práce s online službami na internetu. Představení služby Bing těží z investic do Evropského centra pro vyhledávací technologii společnosti Microsoft, které bude nadále pracovat na vývoji nových funkcí a služeb pro uživatele z evropských zemí včetně České republiky.