Nejslavnější „důchodce z Vysočiny“ Miloš Zeman se po sedmi letech vrací zpět do politiky. Bývalý premiér, který jen málokdy poskytuje novinářská interview, se pro tentokrát stal exkluzivním hostem pořadu Téma Deníku na kanálu UPC Express. V debatě s vedoucím domácí redakce Deníku Janem Kličkou představil hlavní body volebního programu, se kterými jeho nová Strana práv občanů (SPO) hodlá vyrazit do jarních sněmovních voleb. „Jsem stará tvář, která nechce strašit z billboardů,“ zdůvodnil své rozhodnutí, proč nebude kandidovat do parlamentu přímo, ale bude jen „pouhým“ předsedou nové strany. Jako lék na ekonomickou krizi chce Miloš Zeman prosazovat hlavně masivní veřejné zakázky. Zároveň ale dodává, že bez mírného zvýšení daní pro nejbohatší to nepůjde. Bývalý premiér také prozradil, že ve volební kampani opět vsadí na proslulý autobus „Zemák“, se kterým hodlá objet velkou část republiky. Navíc, pokud ve volbách jeho nová strana uspěje a lidé ho budou podporovat, nevylučuje, že by se v roce 2013 postavil jako jeden z kandidátů v přímé volbě prezidenta. Jaké jsou reálné šance Zemanovy strany na zvolení do sněmovny komentuje politolog Jan Kubáček.
Aktuální politický diskusní pořad Téma Deníku je vysílán od pondělka 2.11. 2009 do neděle 15.11. 2009. Moderuje ho a připravuje Jan Klička, vedoucí domácí redakce těchto novin. Pořad je čtrnáctidenník a diskuse trvá třicet minut. Při pondělní premiéře se vysílá celkem čtyřikrát a během následujících dvou týdnů pak každý den několikrát reprízován. Zájemci ho mohou shlédnout také na internetové adrese http://www.youtube.com/user/upcexpress. Stopáž a periodicita pořadu jsou voleny tak, aby se s ním mohl seznámit skutečně každý zájemce a periodicita navíc dovoluje moderátorovi volit závažnější a přitom stále aktuální téma.
UPC Express je informační, zpravodajský, publicistický a zábavní televizní kanál kabelové televize UPC, který aktuálně vysílá v centrální pražské variantě a v sedmi variantách regionálních. Je dostupný všem zákazníkům analogové a digitální kabelové televize UPC, tedy přibližně šesti stům tisícům českých domácností.