Hlavní navigace

Mimořádný úspěch cyklu Soukromé pasti

[Tisková zpráva] Život je fajn, občas se ale pořádně zamotá. Co všechno se může stát ukazoval po dvanáct večerů filmový cyklus televize Nova Soukromé pasti, který vzbudil u televizních diváků i veřejnosti mimořádný ohlas. Průměrně ho sledovalo téměř půl druhého milionů diváků straších patnácti let, v cílové skupině Novy D15-54 měl podíl na trhu 47,96%.

Sdílet

Praha 27. listopadu 2008 – Velký zájem diváků potvrdil i včerejší závěrečný film s názvem Exmanželkou snadno a rychle, na který se dívalo více než 1,6 milionu diváků starších 15 let (share 42%). V cílové skupině 15–54 si ho nenechal ujít každý druhý člověk u televizní obrazovky (share 51%).

Nejvyšší pozornost vzbudil v cílové skupině D15–54 díl Ukradená spermie, v němž se hlavní hrdina, realitní makléř v podání Marka Daniela, stal obětí novodobé formy „znásilnění“. Žena, s níž už dál nechce žít, čeká jeho dítě, aniž se na početí podílel. Jeho bývalá partnerka zkrátka použila zmražené embryo, které vzniklo půl roku před rozchodem s Markem, aniž o tom měl tušení. Film dosáhl v D15–54 sledovanosti 52,83 %, v absolutních číslech 1 128 tisíc diváků.

V cílové skupině D15+ dosáhla průměrná sledovanost celého cyklu 38,68 %, tedy zhruba 1,5 miliónu diváků na díl. V této cílové skupině byl nejúspěšnější díl Tatínkova holčička, příběh o zneužívání patnáctileté Veroniky v podání Bereniky Kohoutové jejím nevlastním otcem, kterého ztvárnil Miroslav Etzler. Skryté drama zdánlivě fungující a šťastné rodiny dosáhlo v cílové skupině D15+ podílu na sledovanosti téměř 44 %, v absolutních číslech 1 759 tisíc diváků.

Cyklus jako celek zaujal nejvíce mladé ženy, v cílové skupině Ž25–34 dosáhl podílu na sledovanosti 59 %. Zatímco nejvíc sledovaly výše zmíněný díl Ukradená spermie (share 68,82%), stejně staré muže zaujal příběh DNA jako důkaz. Právník Viktor, kterého si zahrál Jan Budař, teprve tváří v tvář otcově smrtelné chorobě zjišťuje, že ten, kdo ho vychoval, není jeho biologickým rodičem. Příslovečných kukaččích vajíček se však v příběhu nakonec objeví víc. Díl dosáhl v cílové skupině M25–34 podílu na sledovanosti téměř 57 %.

O stupeň starší věková kategorie 35–44 let se shodla v obou skupinách, muže i ženy nejvíc zajímal příběh nazvaný Jiná láska. Až když se matka spokojené rodiny Eva vášnivě zamiluje do kolegyně, teprve zjišťuje pravdu sama o sobě. Objevená vášeň změní život jí i celému okolí. Jenže už není cesty zpět. Ve skupině Ž35–44 dosáhl film podílu na sledovanosti 56,66 % a ve skupině M35–44 podílu 56,02 %.

Věrné diváky přilákaly spolehlivě k obrazovkám i další díly Soukromých pastí. Mezi mateřstvím a kariérou musela volit hrdinka příběhu Něžný vetřelec v hlavní roli s Táňou Vilhelmovou. Jak snadno se může krátkodobá brigáda „společnice“ proměnit v prokletí, které poznamená celý další život, vyprávěl díl Fajn brigáda. Jak zkomplikovat poslední chvíle života sobě i ostatním, předvedl ve snímku nazvaném Láska v moll Jiří Bartoška jako stárnoucí spisovatel Jan, jenž musí po těžké mozkové mrtvici definitivně zúčtovat se životem i se svými láskami.

Malý Adam Mišík, který v příběhu nazvaném Malý terorista skvěle ztvárnil desetiletého rozmazleného Romana, upozornil, že na světě opravdu žijí i děti, které je jen velmi obtížné milovat. O dítě sice šlo i v dílu Riskantní interview, jeho hrdinky však musely řešit především vzájemné vztahy. Kromě těžké nemoci totiž osud připraví jeho hrdince Vilmě, kterou skvěle zahrála Veronika Žilková, ještě další osudové překvapení.

Padesátnice Alena v podání Zdeny Studénkové si v příběhu Smím prosit o lásku? konečně uvědomila, že ani „druhý poločas“ není nutné prožít bez hodnotného partnerského vztahu. Občas ho však obrátí vzhůru nohama kdosi třetí, jako se to stalo mladým manželům, které si zahráli Martha Issová a Jan Budař v dílu Tři do páru. Nastalá situace se může zdát naprosto neřešitelná, tím spíš, když je žena závislá na partnerovi podobně jako hrdinka posledního dílu Exmanželkou snadno a rychle.

Všech dvanáct filmů se natáčelo zásadně v reálech. V Praze například na křižovatce Anděl, v parku u letohrádku Hvězda a v Bruselském pavilonu, v mnoha soukromých bytech a domech, v garážích, na staveništi, v jedné škole, nebo třeba za provozu na hlavním nádraží. V tomto případě skrytou kamerou, aby se kolemjdoucí do ní nedívali. Mimo hlavní město štáb pracoval mimo jiné v karlovarském Grandhotelu Pupp či na pohotovosti v Nymburce. Tam filmaři museli pro změnu slíbit, že štáb bude v pohotovosti, a kdyby přivezli těžký případ, okamžitě prostor vyklidí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).