„Cílem naší soutěže bylo podnítit v mladých lidech, začínajících podnikatelích, zájem o téma významu a smyslu použití barev v podnikatelských aktivitách, což se dle obdržených prezentací podařilo. Ať již s pomocí tiskáren HP či jiných, barvy hrají v podnikatelském životě daleko větší roli, než se jim obecně přiznává,“ uvedla Marcela Gráfová, Consumer Marketing Manager pro Českou republiku a Slovensko, HP.
Úkolem studentů bylo zpracovat krátkou prezentaci na téma „Jak nám barvy během našeho jednoho roku podnikání pomohly“. Porota, složená z odborníků na komunikaci, nakonec vybírala ze čtrnácti přihlášených prezentací. Studenti vítězné společnosti S-way o.s., reprezentující Gymnázium Fr. Hajdy z Ostravy, získali multifunkční inkoustové zařízení HP Photosmart Wireless.
Vítězná prezentace studentů zaujala zejména neotřelou kombinací výrazných odstínů oranžové – s dominantním podílem – žluté a černé barvy, jež spolu vytváří působivý a dynamický celek. Tuto svou volbu navíc mladí podnikatelé erudovaně vysvětlují a zdůrazňují konkrétní role použitých barev v jejich podnikatelském záměru, tedy portálu Kamaskym.cz. Ten v jednoduché, ale velmi působivé kombinaci zvolených barev nabízí jasnou paletu volnočasových aktivit pro všechny na území celé České republiky. „Každá barva v lidech vyvolává jiný psychologický účinek, a proto bychom i v budoucnu rádi využívali barev co nejvíce. Naše barevná kombinace vzbuzuje v lidech důvěru, což je jeden z hlavních aspektů potřebných k budování renomé. I proto by tyto barvy v jednom spojení měly být i nadále využívány při všech propagačních akcích společnosti S-way, a to tak, aby si každý při pohledu na ně vzpomněl na portál Kamaskym.cz.“
Soutěž s HP byla vyvrcholením letošního projektu podpory a spolupráce s mladými podnikateli, který připravila společnost Hewlett-Packard ve spolupráci s agenturou Stance Communications. Studentským společnostem, které si v rámci programu Studentská společnost JA po celé ČR každoročně zkouší, jaké to je vést svou vlastní firmu, věnovala HP k usnadnění jejich podnikání multifunkční tiskárny Officejet 6500 Wireless. Inkoustové multifunkce jsou vhodné pro rozjezd vlastního podnikání či pro zvýšení efektivity již existujících malých a středních podniků. V podnikatelských projektech studentů tyto tiskárny sníží náklady na tisk až o polovinu oproti laserovým tiskárnám.
Po ukončení aktivit studentských společností v tomto školním roce zůstaly tyto tiskárny k dispozici v konkrétních školách i pro další ročníky tohoto projektu.
Důvodem zapojení HP do svého druhu ojedinělého projektu Junior Achievement je dlouhodobá podpora malých a středních podnikatelů a snaha nabízet jim stále dokonalejší produkty usnadňující jejich podnikání. „Ve studentech a účastnících programu Junior Achievement spatřujeme nadějné a schopné budoucí podnikatele, proto jsme se rozhodli nabídnout jim v jejich začátcích pomocnou ruku tímto způsobem,“ uzavírá Gráfová.
O projektu Studentská společnost
Studentské společnosti vznikají každoročně v rámci programu Studentská společnost JA pod vedením o.p.s. Junior Achievement. Cílem tohoto programu je umožnit účastníkům proniknout do problematiky fungování společnosti od jejího založení až po likvidaci. Studenti si v rámci výuky tohoto předmětu založí vlastní obchodní společnost, která po dobu jednoho školního roku funguje pod vedením učitele a konzultanta.
O společnosti HP
HP neustále vytváří nové příležitosti pro uplatnění technologií, které významně ovlivňují jednotlivce, firmy i celou společnost. Jako největší technologická firma světa nabízí HP špičkové produkty zahrnující tisková řešení, osobní výpočetní techniku, software, služby a IT infrastrukturu. Další informace o společnosti HP (NYSE: HPQ) jsou k dispozici na webu www.hp.com.
O Junior Achievement o.p.s.
JA je nejstarší a nejrozsáhlejší vzdělávací nezisková organizace na světě. Počátek jejího působení sahá do roku 1919 do USA. V současné době působí již ve více než 110 zemích světa a do jejích programů se každý rok zapojuje 7 miliónů dětí a mladých lidí ve věku 6 až 22 let. Českou pobočku založil v roce 1992 pan Tomáš J. Baťa. Díky Junior Achievement získávají mladí lidé především praktické ekonomické vzdělání a mohou tak rozvíjet své odborné znalosti, schopnosti a čerpat inspiraci i podporu. Základem vzdělávacího systému je spolupráce s firmami. Manažeři přednášejí studentům a podílejí se na výuce kurzů i na vedení organizace. Organizace je akreditována Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR a je financována výhradně z darů partnerských firem. K nejvýznamnějším partnerům patří firmy Baťa, Citi, ČEZ, Hewlett-Packard, či KPMG. Více na: http://www.jacr.cz/