Mapy Google, umístěné na cizích webových stránkách prostřednictvím API, se tak kromě šikovného nástroje stávají také prostředkem pro získání dalších příjmů z reklamy. Tato nová funkce nabízí možnost zapojení mapy, kterou vývojář na stránkách již vlastní, nebo jí právě implementuje, do obsahové sítě AdSense. Pro přidání reklamní jednotky do rozhraní pro Mapy Google je nutné tuto jednotku propojit s účtem AdSense, což není nijak náročné. Toto propojení umožní do mapy umístit reklamy určené pro obsahovou síť AdSense.
Výhoda tohoto druhu reklamy spočívá v jejím přizpůsobení se konkrétní lokalitě. Obsah reklamy je volen podle aktuálního zobrazení na mapě a po následném pohybu po ní je dále aktualizován. Při zobrazení konkrétního města tak uživatel vidí například upoutávky na lokální hotely, restaurace nebo obchody.
Další zajímavou funkci, která obohacuje API rozhraní pro Mapy Google je GoogleBar. Pomocí ní je možné do jejich map implementovat „lokální vyhledávání“ místních firem, organizací nebo různých zařízení. Pokud tuto funkci vývojář povolí, logo „Powered By Google“ se nahradí novým vyhledávacím polem, pomocí něhož má uživatel možnost vyhledávat firmy v dané lokalitě.
V současné době na svých webových stránkách využívají API pro Mapy Google stovky českých webmasterů a vývojářů.
Více informací o API pro Mapy Google mohou webmasteři a vývojáři najít code.google.com/apis/maps, informace o nabízených API k produktům Google zjistí na code.google.com. Pro dotazy nebo konzultace k implementacím API rozhraní se mohou obrátit na komunitu GUG www.gug.cz.