„Jde o případy, kdy současný dodavatel není schopen zvýšit pravidelnou dodávku, nebo ukončil svoji činnost. Ke stejným situacím dochází, když se mění sortiment výroby a je potřeba najít nové dodavatele,“ vyjmenoval spolumajitel nejstaršího tuzemského internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství Predrag Dukič. „Pak existují případy, kdy je poptávka konkrétnější a časově velmi omezená. Jde o akutní, krátkodobé řešení, které vzniklo nečekaně, a není tedy třeba měnit stálého dodavatele. Například chybějí náhradní díly. Zde rozhoduje hlavně rychlost dodání a cenové podmínky.“
Na B2B tržišti ABC Českého Hospodářství je poptávka po jednoduchých výrobcích i po zboží vyžadujícím sofistikovanou výrobu. Záleží na aktuálních potřebách zadavatele. Poptávka po konkrétních produktech převažuje u výrobců, kteří hledají různé materiály či součástky, jež potřebují ke své výrobě. Takovýchto poptávek je na tržišti zhruba 77 procent. Obchodní společnosti zase poptávají zboží a služby s vysokou přidanou hodnotou. Takových je na tržišti zhruba 23 procent.
„Vše záleží na typu předmětu poptávky – u materiálu či výrobků jsou dané přesné parametry. Zato u služeb se nejdříve specifikují požadavky zadavatele a následně se pak vypracovávají podmínky spolupráce,“ vysvětlil spolumajitel nejstaršího tuzemského internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství Predrag Dukič.