Hlavní navigace

Nabídka programů pro českého televizního diváka se rozšiřuje

[Tisková zpráva] Digitalizace přináší změny ve vybavenosti a nabídce televizních programů.

Sdílet

České domácnosti obměňují své vybavení pro příjem televizního signálu. Projekt elektronického měření sledovanosti televizí, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) realizuje společnost Mediaresearch, se vyvíjí v závislosti na vývoji televizního trhu a české televizní populace. Zachycení změn ve vybavenosti domácností je jednou z podmínek relevance jeho výsledků.

Přechod populace na příjem digitálního TV signálu přináší významnou obměnu televizní techniky v domácnostech a tím změnu jejich možností příjmu televizních stanic. Pořizují se zařízení pro příjem digitálního pozemního vysílání (set-top-boxy i nové televizory) a také narůstá počet domácností, které přijímají televizní signál prostřednictvím jiných cest, než jsou klasické antény (např. satelit, IPTV). Důsledkem těchto změn je skutečnost, že stále více domácností má k dispozici možnost vybírat z více televizních programů.

K dispozici je stále více televizních programů
Kontinuální výzkum mapuje v deseti vlnách během jednoho roku v rámci měření televizní sledovanosti mimo jiných důležitých parametrů také techniku příjmu TV v populaci. Z jeho dat plyne, že v období května až června 2009 přijímalo 29% domácností digitální pozemní vysílání a zhruba 52% domácností přijímalo televizní signál prostřednictvím satelitních antén, kabelového připojení nebo tzv. IPTV.

Počet televizních programů, které tyto domácnosti mají k dispozici, neustále roste. Podle posledních údajů je domácností, které si mohou vybírat pouze z klasických analogových televizních programů veřejnoprávní televize, TV Novy a Prima TV méně než 16%. Z pěti až devíti programů si může vybírat 19% domácností, z 10 až 25 programů 28% televizních domácností a více než 26 programů přijímá dokonce 38% domácností!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).