Hlavní navigace

Nakoupit na internetu lze i z knihovny

[Tisková zpráva]

Sdílet

Nakoupit na internetu lze i z knihovny

Praha, 15. března – Žádný nebo špatný přístup k internetu je nejčastějším důvodem, který odrazuje občany od nákupu v internetovém obchodě. Uvedlo to 54 % z 937 dotázaných obyvatel ČR starších 15 let v lednovém výzkumu společnosti Factum Invenio. Pro 45 % je bariérou nemožnost si prohlédnout a vyzkoušet zboží a 30 procent neví, jak nakupování na internetu funguje. Především pro ně je určena novinka letošního Března – měsíce internetu, ukázkový obchod na adrese www.bezpecnyna­kup.cz.

Zájemci si v něm zkoušejí, jak probíhá nákup na internetu, dozvídají se, jaká kritéria by měl splňovat seriozní internetový obchod. Aplikaci připravily Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a ČSOB, které jsou se společností DIGI TRADE hlavními komerčními partnery BMI 2005. Dá se v ní vyzkoušet i bezpečná platba kartou, simulace různých situací, které mohou nastat při platbě několika druhy karet, a lze vyhrát i některou z hodnotných cen.

Bariérou pro nákup na internetu a ani v tomto ukázkovém obchodě by však neměl být špatný nebo žádný přístup k internetu. Více než tři čtvrtiny obyvatel ČR má již přístup k internetu v příjemném, vstřícném a známém prostředí veřejné knihovny ve své obci.

„Počet veřejných knihoven, které jsou v České republice připojeny k internetu, od loňska významně stoupl,“ uvádí předseda Svazu knihovníků a informačních pracovníků Vít Richter. „V současné době je to asi 2500 městských a obecních knihoven a jejich poboček. Kromě toho samozřejmě všechny knihovny vysokoškolské, většina knihoven z oblasti výzkumu a další specializované knihovny (odhadem asi 400). Počet stanic připojených k internetu v knihovnách již přesáhl 5000. A právě v těchto dnech se naplno rozjíždí projekt internetizace knihoven, který by měl zajistit, aby do konce roku 2006 bylo připojeno všech 6000 veřejných knihoven.“

V letošním měsíci internetu připravily speciální program pro veřejnost 344 knihovny, některé z nich nabízejí také instruktáž v nakupování na internetu. Aplikace na www.bezpecnyna­kup.cz je však natolik instruktivní a srozumitelná, že ji internetoví nováčci zvládnou i bez školení. Ukázkový obchod vznikl ve spolupráci s provozovateli předních internetových obchodů eProton.cz, Internet Mall, Obchodní – dům.cz, Kasa.cz, Internet Shops, Čedok a HiFiShop.cz.

Organizátorem 8. ročníku Března – měsíce internetu je BMI sdružení, záštitu poskytlo Ministerstvo informatiky ČR, hlavními partnery jsou Asociace pro elektronickou komerci, ČSOB a DIGI TRADE, mediálními partnery Atlas.cz, Český rozhlas, Právo, Protext – PR servis ČTK, Springer Media CZ, Vogel Burda Communications a odbornými partnery FOR Internet a EPMA. Podrobnosti o programu Března – měsíce internetu jsou na www.brezen.cz. Tiskové zprávy BMI sdružení najdete také v servisu novinářského portálu na adrese www.PRnet.cz.

BMI sdružení je neziskové sdružení fyzických i právnických osob, jehož posláním je podpora rozvoje internetu jako globálního komunikačního prostředku, charakteristického pro informační společnost. Za svůj projekt Měsíc Internetu BMI sdružení dostalo cenu Best in ESIS (European Survey of Information Society) a cenu finalisty soutěže Stockholm Challenge Award, které se zúčastnilo 612 projektů z 80 zemí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).