Hlavní navigace

Nákupy Čechů v krizi: jsou opatrnější při výběru, razantně roste využívání nákupních rádců a srovnávačů cen. Oproti loňsku se srovnávače na tržbách VIVANTISU podílejí dvojnásobně

[Tisková zpráva] Chrudim, 21. 10. 2010 - V období globálního ekonomického útlumu je i v České republice cítit větší tlak na cenu nakupovaného zboží. Zároveň Češi nechtějí slevit z osvědčené kvality značkových produktů, na kterou jsou již zvyklí. Řešení jim přináší prověřené internetové obchody nabízející značkové zboží za příznivější ceny než obchody kamenné. Češi také stále více používají internetové nákupní rádce a srovnávače cen jako je heureka.cz nebo zbozi.cz. „Výrazně nám stoupl počet nakupujících, kteří přicházejí z nákupních rádců a srovnávačů cen typu heureka.cz či zboží.cz.

Sdílet

Meziročně sledujeme téměř 100% narůst, v roce 2009 jsme prostřednictvím těchto srovnávačů realizovali 5 % celkových obratů, v roce 2010 se je to již necelých 10 % celkových obratů,“ říká Martin Rozhoň, ředitel internetových obchodů VIVANTIS, mezi které patří například obchody Parfemy.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz či Nakupnicentrum.cz.

Nákupní rádci a srovnávače cen jsou oblíbenými nejen díky tomu, že dokáží najít nejpříznivější cenu daného výrobku, ale zároveň zde uživatelé hodnotí jednotlivé internetové obchody. „Nákup na internetu za nejlevnější cenu nemusí být vždy výhra. V APEK (Asociaci pro internetovou komerci) evidujeme spousty stížností na případy, kdy zákazník po zaplacení nedostal své zboží nebo se nedomohl například reklamace,“ říká Martin Rozhoň, který je zároveň členem předsednictva APEK.

Kromě příznivé ceny a kvalitních služeb tak Češi čím dál více dají na doporučení a reference ostatních spotřebitelů. Ze 67 000 zákazníků, kteří na Heureka.cz hodnotili internetové obchody Vivantis, by 96 % z nich doporučilo tyto obchody svým známým. Kromě nárůstu obratu realizovaného prostřednictvím rádců a srovnávačů roste také hodnota průměrné objednávky. V roce 2009 byl průměrný nákup v internetových obchodech Vivantis ve výši 1292 Kč, v roce 2010 je to 1371 Kč.

Ačkoliv vývoj maloobchodních tržeb opakovaně klesá, přední internetoví prodejci hlásí pravidelné nárůsty prodejů. „Kromě výše zmíněných aspektů, jako je cena, kvalita služeb a doporučení ostatních zákazníků, požadují nakupující také široký výběr nabízeného zboží a odborné poradenství,“ říká Martin Rozhoň. „Tento fakt potvrzují výsledky našich obchodů. Na všech máme širokou nabídku zboží a zároveň kvalitně zpracované informace o jednotlivých produktech. Navíc nabízíme aplikace nákupní rádce a okamžitý servis v případě dotazů nakupujících. Konkrétně mohu jmenovat například kosmetickou poradnu zdarma na krasa.cz, hodinářský slovník na hodinky.cz nebo portál celostnimedici­na.cz, který je propojený s e-shopem zdravi.cz a připravuje jej tým odborníků,“ dodává Martin Rozhoň.

O společnosti VIVANTIS a.s.
Společnost VIVANTIS a.s. je předním internetovým prodejcem v České republice. Zaměřuje se na prodej kosmetiky, parfémů, šperků, hodinek a produktů pro zdraví a provozuje největší internetové obchody v těchto oborech s názvy Parfemy.cz, Hodinky.cz, Krasa.cz, Sperky.cz, Prozdravi.cz a Nakupnicentrum.cz.

Zákazníkům internetových obchodů společnosti VIVANTIS a. s. již bylo odesláno více než 1 125 000 zásilek, měsíčně její servery zaznamenají v průměru více než milion návštěv. V široké nabídce najdou zákazníci celkově přes 50 000 výrobků od 680 značek, mezi nimi například 3100 parfémů, 7800 typů hodinek, 5 900 druhů kosmetických výrobků, 7800 šperků či 1 100 produktů pro zdraví.

Společnost VIVANTIS a. s. je členem Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Její internetové obchody získaly certifikaci APEK Certifikovaný obchod 1. a 2. stupně, což zákazníkům zaručuje jistotu bezpečného a bezproblémového nakupování. Internetové obchody společnosti VIVANTIS jsou držiteli značky SOS – Spotřebitelský audit obchodních podmínek (SAOP), což je zárukou jistoty, že obchodní podmínky nejsou v rozporu se zákonem. Dle nezávislého nákupního rádce Heureka.cz by 96 % z 67 tisíc zákazníků doporučilo internetové obchody VIVANTIS svým známým.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).