Letos, podobně jako loni, plánují Češi vydat za dárky pro své blízké průměrně 7.850 korun. Světová finanční krize a nastupující recese ekonomiky však způsobila, že se spotřebitelé stali citlivější na ceny. Plánujeme sice utratit stejnou částku jako loni, rádi bychom však za ní dostali více zboží. Mnoho lidí tedy dává přednost levnějšímu zahraničnímu zboží a balíky z ciziny zaplavily české pošty. Posilující dolar a přirážky za clo, však toto zboží zdražují, zatímco možnosti jak ušetřit u domácích prodejců jsou často přehlíženy.
Jednou z možností jak toho docílit jsou nepochybně výprodeje, které tradičně začínají těsně před Štědrým dnem a pokračují až do poloviny ledna. Rozhodnete-li se však pro tuto variantu, měli byste počítat s tím, že nejste jediní, kdo na to spoléhá, a frontám u pokladen se nevyhnete. Zboží v kamenných obchodech je také oproti tomu v internetových dražší. Na vině jsou větší náklady za pronájem prostor a mzdy zaměstnancům. Daleko pohodlnější a jistější variantou je využít při vašem nákupu internetových serverů, které vám v pohodlí vašeho domova, vyhledají nejlevnější cenu vámi vybraného výrobků. David Folprecht ze serveru www.srovname.cz k tomu dodává: „Mezi stejným zbožím prodávaným různými obchodníky mohou být až tisícové cenové rozdíly. Použít srovnávač cen se vyplatí především při nákupu elektroniky nebo parfémů, kde jsou rozdíly nejvyšší.“
Řada on-line obchodů dnes nabízí možnost vyzvednout si vybrané zboží na místě, čímž se vyhnete poplatkům za poštovné a balné. To ocení především Ti nejšetrnější. Nemáte-li však možnost sami se do obchodu vypravit, nechte si zboží zaslat až domů. Rozdíly v cenách jsou tak veliké, že na tom pořád vyděláte. Počítejte však s tím, že dárky byste měli objednávat s předstihem. Před Vánoci se totiž doručovací lhůty mohou protáhnout a vy byste se svých dárků mohli dočkat až po svátcích.