Analýzu zmínek o bankách a jejich produktech v komentářích návštěvníků on-line médií realizovala společnost eMerite s využitím specializovaných softwarových nástrojů určených k monitoringu sociálních sítí (Facebook, Twitter, YouTube apod.).
Klíčové slovo „Raiffeisenbank“ se objevilo ve více než 30 % z celku nalezených výskytů jmen bank, jen s malým odstupem následovala Česká spořitelna s necelými 30 %. Třetí nejvyšší počet diskusí se týkal mBank (22 %), dále následovala již s větším odstupem Komerční banka (13 %) a GE Money Bank (4 %).
Slovo „úvěr“ bylo předmětem 65 % z celku vyhledaných výskytů názvů nejběžnějších bankovních produktů. Dalších téměř 7 % příspěvků obsahovalo související klíčové slovo „půjčka“. Necelých 11 % připadlo komentářům a názorům se slovem „úrok“, přes 9 % diskusních příspěvků se týkalo hypotéky a 8 % stavebního spoření. Méně než půl procenta vyhledaných příspěvků obsahovalo frázi „spořicí účet“ a další bankovní produkty už se v internetových diskusích objevily jen zcela výjimečně.
Nejčastějším impulsem k započetí diskusí byly žádosti o radu, která banka při žádosti o úvěr nepožaduje doložení výše příjmu nebo u které je možné získat nejnižší úrok.
Součástí výzkumu bylo i vyhodnocení tzv. sentimentu jednotlivých diskusních příspěvků (emocionálního zabarvení), tzn. zda se autoři vyslovili vůči dané bance či bankovní službě pozitivně nebo negativně. Tyto údaje budou spolu se zjištěným sociodemografickým profilem diskutujících a dalšími sledovanými ukazateli zveřejněny v samostatné případové studii na stránkách www.emerite.cz.
Společnost eMerite, s.r.o., člen skupiny FG Forrest, poskytuje e-marketingové analýzy a poradenství založené na internetových měřicích technologiích. Provádí monitoring a vyhodnocování preferencí a motivů uživatelského chování návštěvníků webových stránek např. pro Úřad Vlády ČR, České aerolinie, Český rozhlas, Vodafone, E.ON, McDonald’s, Emco a řadu dalších institucí a firem v ČR i ze zahraničí.