Hlavní navigace

Nejhledanější na Knihách Google: V první desítce se v Čechách potkala Babička s Harry Potterem

[Tisková zpráva] Čeští uživatelé ve specializovaném vyhledávači Knihy Google zatím v letošním roce nejvíce vyhledávali knížky zaměřené na psychologii, humor a marketing. Oproti roku 2009 začali více času věnovat péči o tělo i duši, protože největšími skokany ve vyhledávání se staly tituly zaměřené na „zdraví a fitness“ a „tělo a duši“. Zajímavé je i zvýšení zájmu o společenské vědy.

Sdílet

Podle hesla „řekni mi, co čteš a já ti povím, jaký jsi“ jsou Češi psychologové se smyslem pro humor a zájmem o trendy v marketingu, toužící po kvalitnějším životním stylu. Tato definice vychází z žebříčků nejvyhledávanějších dotazů a největších skokanů ve specializovaném vyhledávači Knihy Google, který prohledává index knih z celého světa.

Nejhledanější dotazy v Knihách Google
Kromě titulů zaměřených na psychologii, humor nebo odborná ekonomická témata (marketing, ekonomika a obchod, management) se do první desítky nejhledanějších knih v roce 2010 v Čechách probojoval i magický příběh o Harry Potterovi a také stále velmi oblíbená kniha Boženy Němcové Babička.

Žebříček nejhledanějších výrazů v Česku (leden – srpen 2010)

  1. psychologie
  2. humor
  3. marketing
  4. ekonomika a obchod
  5. počítače
  6. harry potter
  7. tělo a duše
  8. společenské vědy
  9. management
  10. babička

Meziroční skokani v hledaných dotazech na Knihách Google
Rok 2010 byl ve srovnání s rokem 2009 ve znamení zdravého a aktivního životního stylu. Češi mnohem více vyhledávali knížky zaměřené na zdraví a fitness, tělo a duši, kutilství nebo domácí mazlíčky. Intenzivně se zajímali i o společenské vědy a odborné tituly z oblasti marketingu a managementu.

Žebříček skokanů v hledaných výrazech v Česku (2009 / 2010)

  1. zdraví a fitness
  2. tělo a duše
  3. společenské vědy
  4. kutilství
  5. marketing
  6. marketing management
  7. domácí mazlíčci
  8. podniková informatika
  9. manažerská ekonomika
  10. řízení lidských zdrojů

Uživatelé mohou v katalogu Knih Google nejenom vyhledávat informace o knížkách, ale také prohlížet omezené náhledy nebo číst celé publikace. Míra zveřejnění obsahu přímo závisí na rozhodnutí vlastníka autorských práv. Zajímavou publikaci, kterou lze celou pročíst a stáhnout ve formátu PDF, před nedávnem zveřejnil mezinárodní Festival spisovatelů Praha. První e-knížku Festivalu “Život je hledání” doposud četlo 2035 uživatelů, kteří si v součtu prohlédli 24 406 stránek.

Více o Knihách Google
Knihy Google (nebo-li Google Books, books.google.cz) představují užitečný zdroj informací o knížkách z celého světa. Fungují jako klasický vyhledávač, jen místo indexu webových stránek prohledávají index knih, a tak pomáhají knihám a čtenářům se vzájemně najít.

Služba funguje od roku 2004 a doposud v ní bylo zaindexováno přes 12 miliónů knih ve více než 100 jazycích. Knihy pocházejí ze dvou zdrojů: ze světových knihoven a z partnerského programu, do kterého se zapojují autoři i vydavatelé. Ti Knihy Google využívají jako marketingový a distribuční kanál. Do partnerského programu se zapojilo i několik českých vydavatelství, díky nimž mají uživatelé přístup k zajímavým českým publikacím (např. Grada, Baronet).

Některé knížky jsou zde dostupné v plném zobrazení (lze je i stahovat ve formátu PDF). Jsou to buď knížky, ke kterým se už nevztahují autorská práva, nebo ty, u kterých plné zobrazení povolil sám autor nebo nositel autorských práv. Kromě této možnosti lze na Knihách Google najít knihy s omezeným náhledem několika stran. Týká se to těch knih, které jsou do služby Knihy Google zařazeny v rámci tzv. Partnerského programu, a uživatel si může stránkami virtuálně listovat. U některých knih lze pak shlédnout pouze fragmenty, čili malé útržky, což se týká především knížek z knihovních fondů. Uživatel tak snadno dohledá, kde si lze knihu vypůjčit. U těch knih, které jsou stále ještě pod autorským právem a jejich nositel či autor si nepřeje jejich plné či částečné zobrazení, najde uživatel pouze popis knížky, ale žádný náhled.

Více o e-knize “Život je hledání”
E-kniha, kterou vydal Nadační fond Festival spisovatelů Praha, obsahuje 20 zajímavých povídek o životním hledání mladých českých autorů. Příběhy byly vybrány v rámci soutěže o Cenu Waltera Sernera pod záštitou Festivalu spisovatelů Praha. Souboje o toto prestižní ocenění se letos zúčastnili studenti z 240 škol celé České republiky, kteří zaslali více než 300 povídek.

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pres­satgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).