„Na příkladu nákupní galerie Aukro.cz lze vypozorovat, že pokud prodejce umožní pouze platbu předem, zákazníci nemají problém se přizpůsobit a opravdu platí ještě před převzetím zboží“ říká Gabriel Kalapoš, manažer platební brány PayU a dodává: „Aukro je na poli e-commerce v oblasti plateb fenoménem – zatímco e-shopy udávají, že nejpoužívanějším způsobem nakupujících je platba dobírkou, na Aukro.cz 84 % platí předem a navíc tuto platbu uvádí jako svou nejoblíbenější více než polovina nakupujících.“
Jeho slova o vlivu e-shopů na výběr platebního kanálu podporuje také Tomáš Hodboď z nezávislého srovnávače cen Heureka.cz, který porovnává nabídku více než 11 000 internetových obchodů. „Pro zákazníka je určitě v první řadě důležitý samotný produkt, jeho cena a hodnocení internetového prodejce. Když si vybere konkrétní obchod, ve kterém chce nakoupit, přistoupí většinou na způsoby metod placení, které e-shop nabízí,“ říká Hodboď. Dodává však, že svou roli hraje také konkurence. Vzhledem k vysokému počtu e-shopů v České republice se prodejci snaží nabídnout zákazníkům co největší komfort při nakupování, který kromě rozmanitého sortimentu představuje také co největší možný výběr metod platby.
Podle posledních výzkumů internetového srovnávače cen Heureka.cz a nákupní galerie Aukro.cz klesá počet plateb prostřednictvím bankovního převodu, a to přibližně o 8 %. Naopak v loňském roce vzrostly platby platební kartou (+3%) a rychlými tlačítky bank umístěných na stránkách e-shopů (+3,5%).
O webu Heureka.cz:
Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Miton. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 550 0001 RU měsíčně. Na jednom místě porovnává zboží z více než 11 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz se v roce 2008 umístila na druhém místě soutěže Křišťálová Lupa v prestižní kategorii Projekt roku hodnocené odbornou porotou, každoročně oceňuje důvěryhodné e-shopy v anketě ShopRoku.
O PayU
Platební brána PayU byla na český trh uvedena v roce 2010. Systém byl vyvíjen od počátku roku 2009 ve spolupráci s polskou mateřskou společností Allegro, která od roku 2005 úspěšně provozuje obdobný platební systém Platnosci.pl. V České republice využívá platební bránu PayU mimo jiné Aukro.cz, Heureka.cz, Bezrealitky a řada dalších e-commerce platforem. Provozovatelem platební brány PayU je společnost Naspers, významný hráč na poli internetu a placené televize působící mimo jiné v USA, Číně, Indii, Brazílii, Africe, Rusku a v několika evropských zemích včetně České republiky. Společnost Naspers vznikla v Kapském Městě, JAR, v roce 1915.