Hlavní navigace

Největší vliv na výběr platební metody mají samotné e-shopy

[Tisková zpráva] Chování nakupujících na internetu a výběr platebních metod významným způsobem ovlivňuje hlavně nabídka plateb ze strany e-shopů. Vyplývá to z dlouhodobých sledování platební brány PayU.

Sdílet

„Na příkladu nákupní galerie Aukro.cz lze vypozorovat, že pokud prodejce umožní pouze platbu předem, zákazníci nemají problém se přizpůsobit a opravdu platí ještě před převzetím zboží“ říká Gabriel Kalapoš, manažer platební brány PayU a dodává: „Aukro je na poli e-commerce v oblasti plateb fenoménem – zatímco e-shopy udávají, že nejpoužívanějším způsobem nakupujících je platba dobírkou, na Aukro.cz 84 % platí předem a navíc tuto platbu uvádí jako svou nejoblíbenější více než polovina nakupujících.“ 

Jeho slova o vlivu e-shopů na výběr platebního kanálu podporuje také Tomáš Hodboď z nezávislého srovnávače cen Heureka.cz, který porovnává nabídku více než 11 000 interne­tových obchodů. „Pro zákazníka je určitě v první řadě důležitý samotný produkt, jeho cena a hodnocení internetového prodejce. Když si vybere konkrétní obchod, ve kterém chce nakoupit, přistoupí většinou na způsoby metod placení, které e-shop nabízí,“ říká Hodboď. Dodává však, že svou roli hraje také konkurence. Vzhledem k vysokému počtu e-shopů v České republice se prodejci snaží nabídnout zákazníkům co největší komfort při nakupování, který kromě rozmanitého sortimentu představuje také co největší možný výběr metod platby.  

Podle posledních výzkumů inter­netového srovnávače cen Heureka.cz a nákupní galerie Aukro.cz klesá  počet plateb prostřednictvím bankovního převodu, a to přibližně  o 8 %. Naopak v loňském roce vzrostly platby platební kartou (+3%) a rychlými tlačítky bank umístěných na stránkách e-shopů (+3,5%). 
  
 

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní  rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Miton. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 550 0001 RU měsíčně. Na jednom místě porovnává zboží z více než 11 000 interne­tových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz se v roce 2008 umístila na druhém místě soutěže Křišťálová Lupa v prestižní kategorii Projekt roku hodnocené odbornou porotou, každoročně oceňuje důvěryhodné e-shopy v anketě ShopRoku.  
 

O PayU

Platební brána PayU byla na český  trh uvedena v roce 2010.  Systém byl vyvíjen od počátku roku 2009 ve spolupráci s polskou mateřskou společností Allegro, která od roku 2005 úspěšně provozuje obdobný platební systém Platnosci.pl. V České republice využívá platební bránu PayU mimo jiné Aukro.cz, Heureka.cz, Bezrealitky a řada dalších e-commerce platforem. Provozovatelem platební brány PayU je společnost Naspers, významný hráč na poli internetu a placené televize působící mimo jiné v USA, Číně, Indii, Brazílii, Africe, Rusku a v několika evropských zemích včetně České republiky. Společnost Naspers vznikla v Kapském Městě, JAR, v roce 1915.  
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).