“Zpráva pana Bobka nám připomněla jinou odvážnou návratku jednoho nejmenovaného marketingového ředitele: Váš email byl automaticky smazán. Pokud byl důležitý, pošlete mi ho, až se vrátím z dovolené,“ zdůvodnil výběr vítěze Vítězslav Horák, ředitel pražské kanceláře LEWIS Communications. Email totiž dokáže být i pěkně otravným komunikačním nástrojem, který nás v samotné práci brzdí, nebo ji úplně znemožňuje. V USA proto některé firmy zavedly pátky bez emailu, nebo vyhlásily kvůli zahlceným schránkám tzv. emailový bankrot.
Z došlých příspěvků porotu agentury LEWIS také zaujala „descartovská“ návratka Pavla Marka z Prahy: „Myslím, tedy jsem … mimo kancelář“ a Out of Office zpráva zaslaná Patricií Petříkovou: „Dobrý den, momentálně rodím, nemám přístup na email. Obracejte se prosím na mého šéfa Martina Janků. … jenom pracovně prosím.“
Nejpopulárnějším tématem došlých návratek bylo oznámení pracovní neschopnosti, pobytu v lázních, návštěvy plynaře či automatické odpovědi, které autora upozorňují na to, že jeho nepřečtený a bezcenný email bude smazán ve stejném pořadí, v jakém byl doručen. „Mnoho lidí si neuvědomuje, že emailovou vývěskou také reprezentuje svého zaměstnavatele. Odpovědi typu – Ahoj, jsem na dovolené. Jedu na Šumavu… – bych rozhodně nedoporučoval pro zaměstnance, kteří jsou ve styku s klienty nebo potenciálními zákazníky. Snad jen na apríla,“ dodal Horák.
Další vtipné návratky: „Jsem nemocná. Vám ale přeji hezký den. Kontaktujte Petru Novákovou“, „Dobrý den, šla jsem domů, bylo mi špatně“, „Dobrý den, momentálně nemohu Vaši zprávu smazat. Prosím o strpení, až se vrátím, smažu ji“.
Více naleznete na www.lewispr.cz.