Hlavní navigace

Nejvyhledávanější obrázky na Googlu v Čechách: Češi se rádi baví!

[Tisková zpráva] Nejvyhledávanější obrázky v roce 2010 potvzují, že český národ se rád baví: v žebříčku vede film, romantika, hobby a hudba. Češi podlehli Avatar mánii a mají velký zájem o zahraniční zpěvácké hvězdy, největší o Lady Gaga.

Sdílet

Nejhledanější dotazy v Obrázcích Google
Zdaleka nejhledanějšími jsou obrázky s tématikou letošního filmového trháku Avatar. Zájem uživatelů o film a seriály potvrzuje i umístění kultovního seriálu Simpsonovi v první desítce.

Češi se zřejmě nechali inspirovat tím, že jeden obrázek často řekne více, než tisíc slov a vyhledávají obrázky na téma lásky a srdce.

Češi nezapomínají ani na zvířata a nejvíce vyhledávají čtyřnohé kamarády jako je pes nebo kůň. V kurzu jsou i různé zájmy, zejména auta, moderní graffiti a také „emo“ styl.

Žebříček nejhledanějších obrázků v Česku od ledna do září 2010

  1. avatar
  2. srdce
  3. pes
  4. láska
  5. simpsonovi
  6. tapety na plochu
  7. graffiti
  8. auta
  9. emo
  10. koně

Nejhledanější celebrity v Obrázcích Google
Mezi umělci dominují představitelé hudebního světa. Dá se říci, že i ve vyhledávači Google v poslední době svádí pomyslný boj o přízeň fanoušků kontroverzní Lady Gaga s mladičkým Justinem Bieberem. Hned za Justinem Bieberem se na dalších příčkách umístily další teenagerské hvězdy jako Miley Cyrus a Selena Gomez.

Do první desítky celebrit se dostala i Megan Fox, známá z filmu Transformers, v těsném závěsu následována svým hereckým kolegou Robertem Pattinsonem, kterého je možné spatřit ve filmovém ztvárnění ságy Twighlight nebo ve filmu Nezapomeň na mě.

Češi mají zájem i o fotografie takových umělců jako jsou Michael Jackson, Rihanna nebo Avril Lavigne.

Žebříček nejhledanějších obrázků celebrit v Česku od ledna do září 2010

  1. lady gaga
  2. justin bieber
  3. miley cyrus
  4. selena gomez
  5. megan fox
  6. hannah montana
  7. robert pattinson
  8. michael jackson
  9. rihanna
  10. avril lavigne

O Obrázcích Google
Obrázky Google pracují na stejném principu jako Vyhledávač Google. Google prochází a indexuje obrazový obsah na internetu. Po zadání dotazu je index prohledán a výsledkem je celkový přehled o obrázcích odpovídajících zadaným kritériím. Obrázky lze také pohodlně filtrovat, například pomocí příkazu „Najdi podobné“, nebo specifikací barvy, typu (obličej, fotografie, kresba atd.) a velikosti.

Aplikace byla spuštěna v roce 2001 a od té doby bylo zaindexováno zhruba 10 miliard obrázků. V červenci 2010 pomocí této aplikace byla zobrazována více než miliarda stránek denně, což znamená, že prostřednictvím Obrázků Google je ročně zobrazeno asi 356 miliard internetových stránek.

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 44% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 35. týden 2010). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 70 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pres­satgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).