Nejhledanější dotazy v Obrázcích Google
Zdaleka nejhledanějšími jsou obrázky s tématikou letošního filmového trháku Avatar. Zájem uživatelů o film a seriály potvrzuje i umístění kultovního seriálu Simpsonovi v první desítce.
Češi se zřejmě nechali inspirovat tím, že jeden obrázek často řekne více, než tisíc slov a vyhledávají obrázky na téma lásky a srdce.
Češi nezapomínají ani na zvířata a nejvíce vyhledávají čtyřnohé kamarády jako je pes nebo kůň. V kurzu jsou i různé zájmy, zejména auta, moderní graffiti a také „emo“ styl.
Žebříček nejhledanějších obrázků v Česku od ledna do září 2010
- avatar
- srdce
- pes
- láska
- simpsonovi
- tapety na plochu
- graffiti
- auta
- emo
- koně
Nejhledanější celebrity v Obrázcích Google
Mezi umělci dominují představitelé hudebního světa. Dá se říci, že i ve vyhledávači Google v poslední době svádí pomyslný boj o přízeň fanoušků kontroverzní Lady Gaga s mladičkým Justinem Bieberem. Hned za Justinem Bieberem se na dalších příčkách umístily další teenagerské hvězdy jako Miley Cyrus a Selena Gomez.
Do první desítky celebrit se dostala i Megan Fox, známá z filmu Transformers, v těsném závěsu následována svým hereckým kolegou Robertem Pattinsonem, kterého je možné spatřit ve filmovém ztvárnění ságy Twighlight nebo ve filmu Nezapomeň na mě.
Češi mají zájem i o fotografie takových umělců jako jsou Michael Jackson, Rihanna nebo Avril Lavigne.
Žebříček nejhledanějších obrázků celebrit v Česku od ledna do září 2010
- lady gaga
- justin bieber
- miley cyrus
- selena gomez
- megan fox
- hannah montana
- robert pattinson
- michael jackson
- rihanna
- avril lavigne
O Obrázcích Google
Obrázky Google pracují na stejném principu jako Vyhledávač Google. Google prochází a indexuje obrazový obsah na internetu. Po zadání dotazu je index prohledán a výsledkem je celkový přehled o obrázcích odpovídajících zadaným kritériím. Obrázky lze také pohodlně filtrovat, například pomocí příkazu „Najdi podobné“, nebo specifikací barvy, typu (obličej, fotografie, kresba atd.) a velikosti.
Aplikace byla spuštěna v roce 2001 a od té doby bylo zaindexováno zhruba 10 miliard obrázků. V červenci 2010 pomocí této aplikace byla zobrazována více než miliarda stránek denně, což znamená, že prostřednictvím Obrázků Google je ročně zobrazeno asi 356 miliard internetových stránek.
O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 44% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 35. týden 2010). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 70 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz
Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.