Společnosti Ness se podařilo vstoupit se svým řešením SMART Messaging Server, které dosud úspěšně funguje v náročném prostředí finančních institucí a dopravy, i do oblasti zdravotnictví. Jeho nasazením umožnil Ness kolínské nemocnici informovat pomocí zpráv SMS pacienty o termínech vyšetření a jejich příbuzné o případném přeložení pacienta. Včasná informování o termínech šetří léčebné kapacity a omezuje prostoje v případě, že pacient na vyšetření nedorazí. Druhá služba zamezuje nedorozuměním v případě, že příbuzní nenajdou pacienta na předpokládaném lůžku z důvodu jeho přeložení či změny léčby. Automatizovaný systém tak nahrazuje pracovníky v call centru, kteří jen za poslední čtyři měsíce informovali více než dva tisíce pacientů a příbuzných.
„Záměrem Nessu je prosadit se ve zdravotnictví vedle svých tradičních oblastí. Toto je jedno z prvních praktických nasazení aplikace SMART Messaging Server v oblasti zdravotnictví. Dosud naše řešení komerčně pracují ve finančních institucích a v dopravě. Pro zdravotnictví, které klade velký důraz na přímou komunikaci s pacientem, může být více než užitečné,“ říká Jan Čaboun, Project Manager Ness. „Velkou výhodou řešení bylo rychlé nasazení již vyvinutého a vyzkoušeného produktu, který vyřešil potřeby a požadavky uživatele,“ dodává Čaboun.
„Nemocnice měla k dispozici telefony na blízké pacientů už dříve. Ti se však ne vždy o změně dozvěděli. Mohlo se stát, že byl pacient přeložen narychlo či ve stresu. Sestry měly spoustu jiné práce a na informování příbuzných zkrátka nepomyslely, protože na prvním místě je vždy zabezpečit pacienta,“ chválí přínosy řešení ředitel Oblastní nemocnice Kolín, a.s. Petr Chudomel a dodává: „Teď to zařídí speciálně vyvinutý program: jakmile zdravotník zanese změnu oddělení do nemocničního informačního systému v počítači, odejde automaticky informace o jeho překladu formou SMS tomu, koho si pacient přál informovat.”
SMART Messaging Server dovoluje inteligentně řídit tok SMS zpráv paralelně mezi různými firemními systémy a SMS centry mobilních operátorů a vyznačuje se vysokou propustností a spolehlivostí. Při konkrétním nasazení spolupracoval Ness s plzeňskou společností Medicalc Software, která provozuje v Kolíně svůj nemocniční informační systém. Řešení běží hostovaně v prostředí společnosti Ness, k němuž je připojen pomocí bezpečných webových služeb jednak nemocniční systém, ale také SMS centrum operátora. Ness poskytuje také dohled nad provozem služby SMART Messaging Server. V současnosti probíhá vývoj dalších messagingových produktových služeb jako je telefonní seznam, SMS informační systém nebo krizové řízení.
O společnosti Ness Technologies
Společnost Ness Technologies, Inc. (NASDAQ: NSTC, TASE: NSTC) je globálním partnerem v oblasti business procesů a technologií. Řešení a služby pokrývají všechny vertikály i procesy v podnikání jejích zákazníků. Pomáhají jim dosahovat strategických cílů, optimalizovat náklady a efektivitu, zlepšovat rychlost a kvalitu. Své služby staví na dlouhodobě budovaných a ověřených kompetencích, včetně nabídky outsourcingu, near shore i off shore dodávek. Struktura společnosti, unikátní know-how i technologická partnerství slouží k dosažení cílů zákazníků. To, že 85 % z nich se společností Ness spolupracuje opakovaně či dlouhodobě, je důkazem strategických partnerství. Se 7 700 zaměstnanci v pobočkách v Severní Americe, Evropě, Izraeli a Indii má Ness potřebnou sílu a invenci pro realizaci obchodních i technologických cílů svých zákazníků ve více než 20 zemích. Ness spojuje výhody globálního know-how a místních odborných i obchodních znalostí. Na českém trhu patří k leaderům v oblasti business a IT služeb (TOP 4, IDC 2008). Tým 600 odborníků v Praze, Brně a Ostravě je strukturován tak, aby byl vždy blízko zákazníkům a jejich potřebám. Více na http://www.ness.com/cz/
O Oblastní nemocnici Kolín, a.s.
Oblastní nemocnice Kolín, a.s. je součástí skupiny středočeských nemocnic. Poskytuje lůžkovou péči na třinácti odděleních s celkovým počtem 558 lůžek.