Hlavní navigace

NextiraOne Czech získala mezinárodní certifikát ISO 20 000

[Tisková zpráva] Praha, 12.prosince – Společnost NextiraOne Czech uspěla v nezávislém odborném auditu a získala významný certifikát v oblasti řízení služeb ICT, ISO 20 000. Stala se tak jednou z prvních firem v České republice, které mohou tímto certifikátem prokázat vysokou úroveň poskytovaných služeb. Získání certifikátu dokládá vysokou úroveň procesního řízení servisní organizace NextiraOne Czech.

Sdílet

„Procesní řízení naší servisní organizace se vždy opíralo o doporučení ITIL. Úspěšná certifikace dle mezinárodního standardu ISO 20000 jen potvrdila její vyspělost a schopnost poskytovat služby té nejvyšší kvality,“ říká Martin Švambera, Service & Delivery Director NextiraOne Czech. Zájem o získání tohoto prestižního certifikátu v České republice graduálně narůstá. V tuto chvíli jej však vlastní minimální počet společností. Mimo jiné proto, že k naplnění požadavků ISO 20 000 je nutné zavést konkrétní pravidla v mnoha oblastech procesního řízení jako např. SLA management, kontinuity management, management bezpečnosti informací, incident management nebo management problémů. Takto rozsáhlé změny kladou zvýšené nároky na profesionální odbornost managementu a všech zaměstnanců.

Přínosy zavedení ITSM podle normy ISO 20000 jsou zřejmé. Martin Havlíček, ITSM manager NextiraOne Czech, k tomu ze zkušenosti dodává: „Implementované teoretické principy ITIL ukázaly celou řadu zajímavých efektů, které teorie nikdy nedokáže předem odhalit. ISO 20 000 nám přineslo nejen zlepšení našeho fungování, ale zároveň praktické zkušenosti, o které se dokážeme podělit se svými zákazníky v rámci konzultací a implementace procesního řízení IT.“ Kromě zlepšení fungování společnosti přináší zavedení procesů podle ISO 20000 zefektivnění činností při poskytování IT služeb, jejich komplexní řízení, minimalizaci výpadků, standardizaci služeb s ohledem na změny v podnikání a rozdílné požadavky klientů, zefektivnění vlastního „core businessu“ a v neposlední řadě také konkurenční výhodu před ostatními dodavateli IT služeb.

O certifikaci ISO 20 000
ISO 20 000 vychází z původně britského standardu BS 150000, který navazuje na doporučení shrnutá v IT Infrastructure Library (ITIL). Tato norma existuje ve dvou částech, první „ISO/IEC 20 000–1:2005 Information technology – Service management – Part 1: Specification“ je určena pro posuzování a certifikaci kvality služeb IT, druhá část „ISO/IEC 20 000–2:2005 Information technology – Service management – Part 2: Code of practice“ slouží jako návod pro zavedení funkčního systému. Smyslem této normy je vlastní implementace procesů, podle konkrétních a jasně nadefinovaných pravidel. Proces a aplikace je ověřován třetí stranou, akreditovanou certifikační autoritou, díky čemuž je proces certifikace maximálně objektivní.

O společnosti NextiraOne Czech
Společnost NextiraOne s ústředím v Paříži je předním evropským expertem na komunikační služby. Navrhuje, implementuje a poskytuje podporu pro řešení všech komunikačních potřeb svých zákazníků, od hlasu a mobility, přes zabezpečení až po aplikace. Dodává dokonale integrovaná, ucelená komunikační řešení, jež dlouhodobě využívají nejlepší technologie na trhu a přinášejí zákazníkům maximální užitek. Společnost je držitelem partnerských certifikací nejvyššího stupně, tzv. zlatých certifikací, společností Alcatel-Lucent, Cisco a Genesys, které odráží odborné schopnosti jejích zaměstnanců. V roce 2007 se NextiraOne Czech stala nejlepším EMEA partnerem pro střední a východní Evropu společnosti Genesys a získala cenu Enterprise Partner of the Year společnosti Cisco Systems. V září 2008 se také stala certifikovaným partnerem Microsoft. Další informace najdete na webu: www.nextiraone­.eu.com nebo www.nextiraone.cz.