Hlavní navigace

Nový vizuální styl ČT: JSME ČESKÁ TELEVIZE

[Tisková zpráva] Česká televize po dvouletých přípravách představí 1. září nový vizuální styl označování kanálů. Prvním impulsem zahájit v grafice České televize redesign přišel s procesem digitalizace. S jejím nástupem chce Česká televize posílit celý systém své korporátní identity. Podobný vývoj byl realizován v ostatních srovnatelných evropských televizích.

Sdílet

Grafické prostředí České televize chce působit na diváka jedním vizuálním jazykem, který obsahuje odlišné prvky, specifické pro každý kanál. Podoba korporátního loga ČT zůstává prozatím zachována a je doplněna systémem jednotného označování kanálů. Značení vychází z principů nového korporátního designu a sjednocuje jejich identifikaci.

Česká televize tedy prozatím nebude měnit své současné korporátní logo, ale k jeho uvedení budou pokračovat přípravy. Postupně se začnou zavádět jednotlivé grafické prvky do všech oblastí korporátní komunikace, znělek a grafiky tak, aby byl celý proces finálně završen nejpozději spuštěním digitalizace. Redesign označování kanálů je tak prvním krokem. Dalším důvodem změny byla potřeba zmodernizovat a zjednodušit označení kanálů a odstranit technická omezení jejich prezentace ve srovnání s aktuálně užívanými logy. Poslední grafická proměna proběhla v ČT v roce 1998.

Celý systém nového grafické stylu vychází z principů nové korporátní identity ČT, která vzešla ze soutěže, zorganizované vloni na jaře. Se změnou podoby kanálů Česká televize přichází v kontextu nového podzimního schématu vysílání, kdy se nové programové formáty objeví na obrazovce v moderním prostředí.

Nový vizuální styl je svou podobou vystaven tak, aby atmosférou a zpracováním oslovil všechny reálné cílové skupiny ČT. Nové grafické prostředí ČT1 (Vítejte na jedničce!) oslovuje většinového diváka pozitivní barevností, příjemnými záběry a hudbou. Prostor pro mladšího diváka zohledňuje především grafika ČT2 (Jiný prostor.), která zpracovává estetiku a výrazové prostředky pro menšinového a výlučného diváka, který vyžaduje kvalitu, oceňuje experiment a alternativní styl projevu. ČT4 SPORT (Žijeme sportem.) odráží dynamiku a prvky sportovního prostředí a přenosů.

Nadčasovost a prvky typicky zpravodajského vizuálního stylu obsahuje kanál ČT24 (Informační náskok.). Vizuál každého kanálu vychází především z jeho filozofie a svým pojetím jej podporuje, za pomoci nových sloganů a identifikačních znělek.

Koncepce redesignu vznikla v oddělení Vizuální prezentace, vedoucí projektu je Pavla Hromková, vedoucím kreativního týmu Uroš Trefalt. Každý kanál pak má svého artdirectora.