„Budeme vystupovat pod jednotnou značkou O2, která bude při veškeré komunikaci podpořena i logem mateřské společnosti Telefónica jako garanta kvality a mezinárodního zázemí. Jsme integrovaná telekomunikační společnost, tedy společnost, která je schopna nabídnou zákazníkům řešení jejich veškerých telekomunikačních potřeb,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva společnosti Telefónica O2 Czech Republic Jaime Smith.
Značka O2 je postavena na čtyřech základních hodnotách, z nichž budou vycházet jak produkty a služby společnosti Telefónica O2, tak i celá její firemní kultura. „Jsme důvěryhodní, srozumitelní, smělí a otevření. Zákazníkům nic nevnucujeme, nasloucháme jim. Cítíme k nim odpovědnost. Složité technologie přinášíme v jednoduché, srozumitelné a snadno použitelné podobě. Jsme přitom jiní než ostatní a stále něčím překvapujeme. Věříme si, ale nejsme arogantní. Mluvíme otevřeně, říkáme věci tak, jak skutečně jsou. Středobodem značky O2 jsou naši zákazníci,“ uvedl Antonio Botas, výkonný ředitel pro transformaci a konvergenci společnosti Telefónica O2 Czech Republic.
O2 je chemická značka kyslíku. Stejně jako je kyslík součástí našeho světa a nezbytnou esencí životů lidí, můžeme ve 21. století jako stejně nepostradatelnou vnímat i roli komunikace. Z tohoto faktu vychází i filozofie společnosti, která chápe komunikaci a také telefon jako přirozenou a nepostradatelnou součást každodenního života člověka. Díky této myšlence je značka O2 velice dobře přijímána, jak ostatně dokazují zkušenosti z jiných zemí.
Hlavními grafickými prvky značky O2 jsou uklidňující přechody modré barvy a především specifická seskupení bublin, které jsou znázorněním již zmiňovaného kyslíku. Všechny tyto grafické prvky, a zejména charakteristické bubliny, se staly symbolem značky O2 a už jen jejich užití samo o sobě bez uvedení vlastního loga tuto značku evokuje.
Nad úkolem, jak znázornit kyslík, si lámala hlavu řada specialistů. Nakonec přišli s prozaickým nápadem vyfotit kyslík ve vodě ve formě bublin. Nejedná se však o bublinky, které známe například z minerálek či sektů, ale o jejich přesně stanovená seskupení. Stručně by se tedy dalo říci, že značka O2 představuje svět plný bublinek a uklidňující modré barvy.
Na přípravě nové značky pracovala celá řada odborníků a pracovních týmů. Změna korporátní identity na O2 se týká celé řady oblastí od tisíců telefonních budek, vozidel, exteriérů i interiérů budov, pracovního oblečení zaměstnanců nebo jejich identifikační karty až například po loga na displejích mobilních telefonů. Přechod na O2 bude z tohoto důvodu postupný a bude probíhat v několika vlnách.
Novou značku O2 představí společnost veřejnosti pomocí klasického marketingového mixu, jako jsou tisková a internetová reklama, billboardy nebo televizní spoty. Nebojí se ale ani forem netradičních. Tak například v Praze využije některých tramvajových zastávek k umístění interaktivních ozvučených reklamních ploch. Majitelé mobilních telefonů si z nich budou moct celé září zdarma přes Bluetooth stáhnout skladbu od skupiny Leftfield, kterou Telefónica O2 využívá v TV kampani představující značku O2. V ulicích krajských měst se zase budeme příští týden setkávat s takzvanými O2 anděly, jejichž posláním je kolemjdoucím pomoci či zpříjemnit den malým dárkem.
Jedním z klíčových záměrů společnosti Telefónica O2 je další zlepšení péče o zákazníky. K tomu, patří i snaha co nejvíce usnadnit a zjednodušit jejich komunikaci s firmou. Se značkou O2 zákazník získá všechny služby doslova „pod jednou střechou“. Také zákaznická podpora bude poskytována z jednoho centra. K dispozici budou jednotné O2 prodejny, jediný telefonický kontakt do firmy, jedna internetová adresa. Již brzy si zákazníci budou moci zvolit také jednotný účet za mobilní i fixní služby.
Přechod na O2 ale v žádném případě neznamená pouze přebarvení na modro. Spolu se značkou spustí Telefónica 02 nové služby. Prvním hmatatelným produktem je televize po pevné lince, O2TV, služba s řadou zajímavých funkcí. Další nabídkou jsou zcela nové tarifní programy pro mobilní telefony, které dokládají záměr společnosti Telefónica O2 být co nejsrozumitelnějí. Směřování ke konvergovaným službám v neposlední řadě potvrzuje možnost významně ušetřit pomocí kombinace služeb v pevné a mobilní síti. Následovat budou další služby.
Zákazníci si mohou nové služby objednávat na bezplatné O2 lince pod příznačným telefonním číslem 800 02 02 02, prostřednictvím nové internetové adresy www.cz.o2.com nebo osobně v některé z O2 prodejen.