Praha, 19. prosince 2007 – Server AkčníCeny.cz dnes zveřejnil výsledky svého celoročního průzkumu nabídek a letáků obchodních řetězců. Z průzkumu vyplývá, že obchodníci jsou se svými akčními nabídkami a letáky nejaktivnější v závěru roku, v době předvánočních nákupů. V této době dosahuje počet nabídek v jejich letácích až dvojnásobku ve srovnání s jinými měsíci roku a hodnota nabízeného zboží přesahuje dva a půl násobek. Celková sleva, kterou mohou zákazníci v tomto období získat, je však vyšší jen o 124%.
Patrik Mališ, ředitel společnosti Retail Info, která je provozovatelem serveru AkčníCeny.cz, k těmto číslům uvádí: „Obchodníci před vánoci výrazně zvyšují aktivitu – zvyšuje se počet letáků, jejich frekvence, objevují se tématické katalogy a letáky. Vyšší procentní nárůst celkové ceny než je nárůst počtu položek ukazuje, že obchodníci do svých letáků dávají na konci roku spíše dražší a dárkové zboží. Vědí, že zákazníci jsou ochotni před vánocemi utrácet více než během roku.“
Průměrná výše slev se v průběhu roku výrazně nemění, zákazník při využití akčních nabídek ušetří kolem 25 %. Mírně více je to na začátku roku, v době povánočních výprodejů, kdy lze nakoupit nejvýhodněji, s průměrnou slevou 27,8 %, v prosinci je to 24,4 %. Tyto hodnoty odpovídají hodnotám a trendu roku 2006.
Server AkčníCeny.cz sdružuje letákové a akční nabídky více než 30 maloobchodních řetězců. Mezi hlavní patří například Tesco, Hypernova, Interspar, OBI nebo Electroworld. Návštěvníci zde však najdou i nabídky specializovaných obchodníků, jako je drogerie Rossmann nebo sportovní potřeby DRAPA Sport.