Hlavní navigace

Od 1. března bude iDNES.cz v novém kabátě

[Tisková zpráva] Zpravodajský portál iDNES.cz postupně přechází na novou tvář a od 1. března bude kompletně v novém. Hlavním cílem je snadnější použitelnost pro uživatele a zvýšení účinnosti reklamních ploch.

Sdílet

Mění se hlavně podoba titulních stran jednotlivých rubrik a detailu článku, menších změn doznala i titulní strana iDNES.cz. Nový iDNES.cz bude přehlednější, s menším počtem reklamních ploch. Dosavadní třísloupcový design se změní na dvousloupcový po vzoru úspěšného projektu Kraje.iDNES.cz.  

„Řídili jsme se heslem, že méně je více,“ vysvětluje šéfredaktor iDNES.cz Michal Hanák. „Hlavním cílem nebyla samoúčelná změny grafiky. Usilovali jsme o zjednodušení funkčnosti stránky, její snadnější použitelnost pro běžné uživatele a v důsledku tedy o zvýšení výkonu redakčních i reklamních ploch,“ dodal. 

Obchodní ředitel MAFRA, a.s. pro on-line reklamu Jiří Otevřel k tomu říká: „V novém layoutu pracujeme s novým velkoplošným reklamním formátem 300×600 pixelů, který se posunuje po stránce společně se čteným textem. Tím, že jsme stránku výrazně zjednodušili a snížil se počet odkazů na jednotlivých stránkách, očekáváme od nového designu výrazný nárůst efektivity jednotlivých reklamních formátů.“  

Projektový tým nejprve musel udělat inventuru všeho obsahu na stránkách iDNES.cz. Michal Hanák uvedl: „Tomu, který je důležitý, případně žádaný, jsme dali větší prostor, nepoužívané prvky jsme ze stránky vyhodili. Byla to vlastně taková zrychlená Darwinova evoluce druhů. Výsledkem je jednodušší stránka s méně odkazy a jasnou dominantou. Tou je – zcela nepřekvapivě pro zpravodajský server – článek, nebo nabídka článků v případě titulních stran rubrik.“  

První přípravy podle Michala Hanáka začaly už před dvěma lety, protože redukcí musely projít nejen redakční, ale také marketingové a obchodní plochy. „A to znamenalo složité hledání kompromisů a především trpělivé a zdlouhavé měření chování našich čtenářů,“ poznamenal Hanák. 
 
 

O mediální sku­pině MAFRA: 

Mediální skupina MAFRA sdružuje pod svou střechou produkty ze všech oblastí  mediálního trhu. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní  deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny, nově přibyl bezplatný deník Metropolitní Expres. Zpravodajské portfolio doplňují nejdůvěryhodnější zpravodajský portál iDNES.cz a server Lidovky.cz. Do skupiny patří i dvě pražská rádia – Expresradio 90,3 FM a Rádio Classic FM a hudební televize Óčko.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).