„Postup do finále Wildscreenu je však dokladem profesionálního zvládnutí naší trochu jiné reality show. Přitom nejen rozhlasové a internetové, ale i televizní výstupy Odhalení vznikaly výhradně v Českém rozhlase. Je to pro nás samozřejmě velké povzbuzení při přípravě dalších multimediálních projektů,“ říká vedoucí projektu odhalení Miroslav Bobek a dodává: „Téměř celosvětovou publicitu Odhalení jsme vnímali především jako ocenění nápadu.“
Projekt Odhalení měl především vzdělávací cíle, současně nastavoval zrcadlo vlně televizních reality show. V pavilónu pražské zoo byly po sedmdesát dnů sledovány gorily, které soutěžily o cenu „ne deset, ne jedenáct, ale rovných 12 melounů“. Informace o parodii na reality show obletěla celý svět, televizní záběry převzaly i Fox News a další desítky světových televizí, informovaly o ní světové agentury. Televizní magazíny i zpravodajství o životě gorilího samce Richarda, samic Shindy, Kamby, Kijivu a mláděte Moji z pražské zoo vysílal Český rozhlas nejen prostřednictvím svých internetových stránek, ale i v České televizi. „Trochu jiná reality show“ skončila 15. ledna vyhlášením vítěze, v Českém rozhlase jsou však stále připravovány týdenní televizní sestřihy z dění v pražském pavilonu goril.
Soutěž Wildscreen probíhá jednou za dva roky. V kategorii ARKive, kde je projekt Odhalení reprezentován stejnojmenným dvoudiskovým DVD, zvítězila v minulém ročníku webová stránka The Life of Mammals, která vznikla v BBC Science & Nature Interactive a na jejíž přípravě se podílel i sir David Attenborough.
V tomto roce se rozhoduje mezi multimediálním projektem Odhalení Českého rozhlasu, internetovým projektem Springwatch od BBC Science & Nature Interactive, edukačním CD-ROM Big Foot: Reduce, Reuse, Recycle z Hamline University, USA a projektem Wildkey z dílny britské Oxford Brookes University. O tom, jak Odhalení obstojí ve finálové konkurenci, se rozhodne v říjnu, kdy proběhne slavnostní vyhlášení vítězů.