Společnost Google spustila speciální webovou stránku, která sportovním fanouškům z celého světa dá příležitost vychutnat si Zimní olympijské hry 2010 ve Vancouveru tak trochu jiným způsobem. Nově zprovozněná stránka na adrese www.google.com/games10 je k dispozici ve 42 světových jazycích a kombinuje aktuální informace s bohatým vizuálním materiálem – od zobrazování sportovišť v režimu Street View až po aktuální stav medailí vybojovaných jednotlivými výpravami.
Společnost Google rovněž zpřístupnila fotodokumentaci z částí hory Whistler Mountains, na níž bude probíhat řada disciplín zejména v alpském lyžování. Tyto záběry pro Street View byly vůbec poprvé v historii pořízeny novým, experimentálním způsobem – jde o sněžný skútr vybavený nejmodernější fotografickou a GPS technologií. Sportovní fanoušci, lyžaři i snowboardisté mohou nyní přecházet mezi jednotlivými sjezdovkami stejně, jako kdyby byly přímo v dějišti her.
Webová stránka olympijských her přináší:
- online aplikaci sledující události v reálném čase, stav medailí, informace o sportovcích, vizuální materiály z každého sportoviště plus aktualizace ze Zpráv Google, které lze přidávat do iGoogle anebo vložit do webové stránky
- sportoviště v zobrazení Street View a ve 3D formátu v virtuálním atlasu Google Earth (rovněž na http://www.vancouver2010.com)
- vyhledávání ve výsledcích v reálném čase, kombinace vstupů na Twitteru, novinek a blogů
- odkazy na Twitter, Facebook, MySpace, Orkut a Digg, takže uživatelé mohou snáze vyhledávat informace i názory a dělit se o ně se svými přáteli
- pravidelně aktualizovanou galerii ve službě Picasa s fotografiemi z her jak od diváků (při nahrávání fotografií stačí použít tag/označení „wintergames2010“), tak ze Zpráv Google.
- oblíbená místa na Mapách Google s mapami „best of Vancouver“ (v překl. to nejlepší z Vancouveru) od 10 místních odborníků včetně bývalých olympioniků.
Uživatelům jsou dále k dispozici aktuální data o počtu medailí, harmonogram a výsledky soutěží. Všechny tyto informace jsou dostupné prostřednictvím vyhledávače Google: stačí zadat konkrétní disciplínu, zemi nebo „hry“ obecně. Uživatelé po celém světě se mohou těšit i na originální grafiku, která bude na oslavu her zdobit vyhledávač každý den od 12. do 28. února.
Ti, kteří během her zavítají přímo do Vancouveru, budou moci využít speciálního plánovače trasy v Mapách Google. Nástroj bude nabízet aktualizované trasy pro Vancouver, lyžařské středisko Whistler a jízdní řád olympijského autobusu. Dopravní informace jsou k dispozici rovněž na Mapách Google pod položkou „Get Directions“ anebo na adrese google.com/transit. Řidičům se doporučuje před jízdou do Vancouveru navštívit stránku www.Vancouver2010.com, kde se dozví o případných změnách.
Další detaily o oficiálním blogu Google (http://googleblog.blogspot.com) a snímcích, video záznamech a dalších zdrojích najdete na stránce Google věnované novinářům (sites.pressatgoogle.com/vancouver2010).
Jak Češi nejčastěji hledají informace o olympiádě? (leden-únor 2010)
Následující žebříček ukazuje, jakým způsobem Češi od začátku roku vyhledávají informace související s blížící se zimní olympiádou.
- olympiada 2010
- olympiada vancouver
- olympijske hry
- olympijske hry 201
- hokej olympiada 2010
- zimni olympijske hry
- zoh 2010
- zimni olympiada
- vancouver
- olympijske kruhy
O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz