UPC: Zimní olympiáda zvyšuje zájem o kabelovou televizi

[Tisková zpráva] Diváci digitální televize UPC budou dávat přednost hokeji a rychlobruslení

Sdílet

Praha 8. 2. 2010 Zimní olympiáda, stejně jako jiné velké sportovní události, už tradičně zvyšuje zájem o sportovní nabídku digitální kabelové televize. Oproti srovnatelnému období minulého roku zaznamenává Klientské centrum UPC v posledních dvou týdnech zhruba o 8 % vyšší počet dotazů na možnost příjmu digitální televize. Denně se jedná až o stovky přijatých hovorů na toto téma. Počet přímých prodejů digitální televize prostřednictvím sítě obchodních zástupců a prodejních míst UPC pak v posledních deseti dnech vzrostl o více jak o 7 % a celkový prodej se zvýšil oproti dlouhodobému průměru prodejů až o 8 %. Poptávka po sportovních televizních kanálech, kterých společnost aktuálně nabízí dvanáct včetně dvou ve vysokém rozlišení, momentálně převyšuje poptávku po televizních kanálech filmových, erotických i dokumentárních v poměru 5:1.

UPC tento zájem samozřejmě podporuje. Na přelomu ledna a února zamířilo do českých domácností přes milión reklamních letáku s tématem digitální televize vložených do denního tisku, popřípadě distribuovanými do schránek v domech napojených na síť UPC. Společnost také zlevnila balíček sportovních televizních kanálů, které si lze nyní přiobjednat k základní digitální televizní nabídce, o 50% po dobu čtyř měsíců a samotnou základní televizní nabídku zlevnila rovněž: opět o 50 %, a opět na čtyři měsíce.

O jaké sportovní přenosy z olympiády bude mezi lidmi největší zájem? Na to odpovídají výsledky tradičního telefonického průzkumu, který společnost provedla u 2000 domácností z řad jejich klientů.

Olympijské hry budou sledovat téměř dvě třetiny domácností které jsou zákazníky digitální kabelové televize UPC. Přibližně 85 % z tohoto množství se rozhodně podívá na lední hokej, který se tak stane jednoznačně nejsledovanějším. Jen o něco méně domácností bude sledovat rychlobruslení (72 %), běhy na lyžích a sjezdové lyžování (70 %). Ve všech případech je zvýšený zájem podmíněn šancí českých sportovců na některou z medailí. To ostatně platí i pro jiné disciplíny, jakými jsou například akrobatické lyžování a severská kombinace. Na ně a na klasické disciplíny jako jsou skoky na lyžích, biatlon či krasobruslení se chce podívat přes 50 % domácností. Přibližně 58 % z nich chce olympiádu sledovat 1 až 3 hodiny denně, 24 % 3 až 5 hodin denně a 18 % domácností více než 5 hodin denně. Nicméně ve srovnání s výsledky obdobného průzkumu, který proběhl u příležitosti minulé zimní olympiády v Turíně, se počet hodin, který hodlají „kabelové televizní domácnosti“ olympiádě věnovat, zmenšil. Co se nemění, je skutečnost, že naprostá většina disciplín bude ve větší míře sledována muži. Výjimkami budou krasobruslení, které zajímá více ženy než muže, a rychlobruslení, kde je zájem mužů i žen vyrovnaný.

A proč české domácnosti volí ke sledování olympiády právě digitální kabelovou televizi? Nejvíce oceňují skutečnost, že díky její široké nabídce televizních stanic se skladba sportovních přenosů velmi často liší a oni tak mají větší šanci najít a sledovat svůj oblíbený sport. Oceňují také fakt, že vedle samozřejmé pozornosti věnované českými televizními médii domácím sportovcům mají k dispozici rozhovory ze světovými sportovními esy (např. Eurosport) a informace a přehledy z jiných hledisek než pouze domácích. Svoji roli hraje i možnost sledovat olympiádu ve vysokém rozlišení televizního signálu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).