PRAHA (17. února 2010) – Platforma NACEVI (Národní centrum videa), vytvořená společnosti KIT digital Czech za účelem doručování video obsahu pro uživatele v České republice, na Slovensku a dalších zemích, zaznamenala ve večerních hodinách 16. února 2010 další historický úspěch.
Pořady, které byly vysílány v systémech pod hlavičkou NACEVI, sledovalo současně přes 45 000 diváků. Zároveň vygenerovali datový tok přesahující 25 Gb/s. Tato úroveň výrazně překročila dosavadní historické maximum v červnu 2009, kdy se u příležitosti zahájení nového ročníku české fotbalové ligy bavilo u zápasu Sparta – Teplice přes 34 000 fotbalových fanoušků.
„Skvělého aktuálního výsledku jsme dosáhli především díky streamingu přímých přenosů z olympijských her ve Vancouveru, které mohou diváci díky našim technologiím sledovat v té nejvyšší kvalitě. Ta se prakticky neliší od běžné televize. Stejně jako naši sportovci podáváme denně nadprůměrné výkony a věřím, že se do budoucna budeme dále zlepšovat. První možností k dalšímu růstu může být například úvodní olympijský zápas českých hokejistů se Slovenskem,“ komentoval aktuální úspěch platformy Jakub Kabourek, generální ředitel společnosti KIT digital Czech, a. s.
Přímé přenosy a záznamy olympijských klání z kanadského Vancouveru mohou diváci sledovat prostřednictvím šesti speciálních internetových kanálů na webových stránkách České televize www.zoh.cz .
Platforma NACEVI zajišťuje distribuci velkých objemů audiovizuálních dat ve formátech Windows Media, Real Video a Adobe Flash. Lze ji využít nejen pro přenosy kontinuálního vysílání, ale i pro distribuci videa na přání, šíření přenosu z jednorázových událostí nebo pro informování občanů v případě živelných katastrof.
Stručné informace o KIT digital
Společnost KIT digital (NASDAQ: KITD) je předním světovým poskytovatelem řešení pro správu a poskytování video obsahu (video-on-demand) prostřednictvím protokolu IP. KIT VX, komplexní softwarová platforma společnosti, umožňuje firmám získávat, spravovat a distribuovat video obsah na tři obrazovky dnešního světa („3–screen“): počítače, mobilní zařízení a televize IPTV. Využití technologie VX zahrnuje práci s video obsahem od komerčních aplikací až po firemní využití, včetně firemních komunikací, řízení lidských zdrojů, školení, zabezpečení a sledování. Zákaznická základna společnosti KIT digital čítá přes 600 firemních zákazníků ve více než 30 zemích, včetně společností The Associated Press, Best Buy, Bristol-Myers Squibb, Disney-ABC, General Motors, Google, IMG Worldwide, Intel, McDonald’s, News Corp, Telefónica, Ministerstvo obrany USA, Verizon či Vodafone. Společnost KIT digital má své ústředí v Praze a hlavní pobočky v Kolíně nad Rýnem, Dubaji, Londýně, Melbourne, New Yorku, Stockholmu a Torontu. (Více informací naleznete na www.kitd.com.)
Na českém a slovenském trhu je KIT digital hlavním dodavatelem zařízení a systémů pro výrobu a odbavení audiovizuálního vysílání. Tým KIT digital Czech, a. s., má dlouholeté rozsáhlé zkušenosti v oblasti projektování, dodávky a integrace systémů profesionální výroby, digitalizace, zpracování, distribuce a archivace audiovizuálních materiálů v mnoha odvětvích. Systémy navržené a implementované společností KIT digital úspěšně fungují zejména v televizních a rozhlasových stanicích, studiích zaměřených na obrazovou a zvukovou produkci, postprodukci a grafiku, ve veřejných institucích, státní správě, školách a zdravotnictví. Společnost také poskytuje služby streamingu, webcastingu a encodingu. Mezi největší klienty společnosti na českém a slovenském trhu patří Česká televize, TV Nova, Prima TV, zpravodajské televize Z1, TV Markíza, Óčko, Slovenská televízia, Magistrát hl. m Prahy, Český rozhlas, společnost UPP a další.