Hlavní navigace

Online Start!: Internetová univerzita pro malé a střední podniky

[Tisková zpráva] Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR spouští ve spolupráci s Googlem a dalšími partnery bezplatný vzdělávací seriál o internetu a online nástrojích pro všechny malé a střední podniky i drobné podnikatele.

Sdílet

Internetová univerzita pod názvem Online Start! začíná ve středu 14. dubna spuštěním registrace pro české podnikatele a firmy na stránkách Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP), kde se mohou registrovat do 30. dubna.

Internetové minimum, které by měla každá firma pro svou správnou prezentaci na internetu znát, bude rozdělené dle jednotlivých témat a jeho zasílání odstartuje začátkem května. Forma emailových lekcí podnikatelům umožní zapojit se kdykoliv a odkudkoliv, podle jejich časových možností, a to až do konce června. Kromě českého Googlu se do projektu zapojí i společnost ACTIVE 24, přední český registrátor domén a poskytovatel webhostingu.

„Hlavním impulsem pro spuštění internetové univerzity byl loňský společný průzkum AMSP a Googlu o roli internetu v malých a středních firmách. Ukázal, že podnikatelé si význam internetu pro podnikání uvědomují, ale mají spoustu obav, které vyplývají zejména z toho, že jim chybí informace, a ve využívání těchto nástrojů mají obrovské rezervy,“ říká Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP.

„Internet a bezplatné online nástroje, které jsou podnikatelům a malým firmám šité na míru, jsou pro ně stále v mnoha směrech neprobádanou oblastí. My se tomu nedivíme, jelikož vývoj jde v této oblasti velmi rychle dopředu,“ říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Googlu, a dodává: „A protože si uvědomujeme, jak je internetová gramotnost pro firmy důležitá a kolik může ušetřit času a pěněz, spojili jsme své síly s asociací a přicházíme s internetovou univerzitou Online Start!. Českým podnikatelům chceme internet trochu více přiblížit, aby ho ve prospěch svého podnikání pak dokázali využít.“

„Podle našich zkušeností mají firmy a živnostníci v zásadě tři důvody, proč se ještě dnes neprezentují na internetu. Někteří si zatím neuvědomují, jaké výhody jim může „existence na internetu“ přinést, další prostě jen nevědí, jak na to, a ti poslední se obávají vysokých nákladů. Internetová univerzita má šanci pomoci s prvními dvěma důvody, ACTIVE 24 pomůže s tím třetím. Firmám, které se registrují, nabídneme kompletní vybavení pro jejich cestu na internet za zvýhodněných podmínek,“ doplňuje Petr Šmída, jednatel ACTIVE 24, s.r.o.

Krok po kroku se podnikatelé naučí využívat možnosti, které na internetu pro jejich prezentaci existují. Jednotlivé lekce firmám na praktických příkladech ukáží vše o základech online prostředí: jak se na internetu zviditelnit zdarma, jak si vytvořit vlastní webové stránky, jak tento web správně pomocí internetové reklamy propagovat, jak jej měřit či jak jej zdarma obohatit o internetové aplikace.

Pro přihlášení do internetové univerzity se stačí do 30. dubna registrovat na stránce www.online-start.cz nebo www.amsp.cz/online-start. Podnikatelé pak budou přibližně dvakrát týdně dostávat krátký edukační email na vybrané téma. Díky partnerům projektu, českému Google a společnosti ACTIVE 24, si firmy mohou propagaci na internetu přímo prakticky vyzkoušet za zvýhodněných podmínek. Podnikatelé, kteří ještě nevyzkoušeli reklamní systém AdWords, se mohou těšit na startovací kupon od Googlu, a ti, kteří plánují nový web nebo potřebují webhosting, mohou využít 50% slevu od ACTIVE 24.

Více informací lze nalézt na www.online-start.cz, www.amsp.cz/online-start.

O Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR
Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky a živnostníky i jejich organizace z celé republiky. Úspěšně prosazuje základní myšlenky z Programu rozvoje malých a středních podniků v ČR, který zpracovala již v roce 2003 a průběžně jej aktualizuje. Asociace spolupracuje s vládou, jednotlivými ministerstvy a v uplynulých letech iniciovala řadu zákonných opatření, která pomáhají formovat podnikatelské prostředí v naší zemi. Je připomínkovým místem k připravované legislativě, členem Podnikatelské rady a řady dalších poradních orgánů vlády a ministerstev vč. hodnotitelských komisí, je zastoupena rovněž na evropské úrovni, a to přímo v představenstvu Evropské asociace řemesel, malých a středních podniků (UEAPME) v Bruselu. Pro své členy poskytuje především INFORMAČNÍ SERVIS zaměřený cíleně na segment malých a středních podniků a živnostníků z celé řady oblastí, dále účast na odborných akcích, seminářích, konferencích, setkáních podnikatelů v ČR i v zahraničí a celkové prosazování zájmů tohoto segmentu vůči vládě, parlamentu a dalším institucím. S cílem zviditelnění živnostníků i malých a středních firem poskytuje asociace záštitu, nominuje a je odborným hodnotitelem celostátních soutěží „Firma roku & Živnostník roku“ vyhlašovaných deníkem Hospodářské noviny. Dále je odborným partnerem soutěže bankovních produktů „Zlatá koruna“, soutěže „Štiky českého byznysu“ a unikátního projektu „HSBC grant pro exportéry“.

O společnosti ACTIVE 24, s.r.o.
ACTIVE 24 je hostingová firma s dlouholetou tradicí, která na českém trhu působí od roku 1996. Má nadnárodní zázemí, které zaručuje stabilitu a maximální profesionalitu. Společnost se zaměřuje na malé a střední podniky, kterým nabízí kompletní a nákladově efektivní řešení pro internet, přičemž kombinuje relevantní, dostupné a standardizované produkty a výjimečně přátelský přístup. Další informace a kompletní portfolio jsou k dispozici na http://active24.cz.

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pres­satgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).