Oracle koupí společnost ProfitLogic
REDWOOD SHORES, Kalifornie, 13. července 2005 – Společnosti Oracle Corporation a ProfitLogic, Inc., oznámily definitivní dohodu, na jejímž základě Oracle koupí ProfitLogic, soukromého poskytovatele řešení Retail Profit Optimization. Software společnosti ProfitLogic analyzuje vzorce poptávky zákazníků a pomáhá maloobchodníkům s rozhodováním o skladových zásobách, cenách a podpoře prodeje. Mezi současné zákazníky společnosti ProfitLogic patří maloobchodní řetězce jako například American Eagle Outfitters, Ann Taylor, Bloomingdale’s, The Children’s Place Retail Stores, Famous Footwear, JC Penney, Marshall Field’s, Nordstrom, Reitmans, ShopKo Stores a Toys R Us.
„Software společnosti ProfitLogic poskytuje analýzu, na jejímž základě může maloobchodník dát ten pravý produkt do správného obchodu, vhodným zákazníkům a ve správný čas,“ řekl Duncan Angove, ředitel podnikové jednotky Retek společnosti Oracle. „Akvizicí společnosti ProfitLogic vytvoříme nejobsáhlejší softwarové řešení pro maloobchodní odvětví. S řešením ProfitLogic Retail Profit Optimization, ucelenými produkty Retek pro maloobchod, infrastrukturním softwarem a ERP aplikacemi Oracle budeme schopni nabízet integrované řešení pro maloobchodníky jakékoli velikosti a v jakémkoli odvětví.“
„Společnost ProfitLogic je průkopníkem v oblasti analýzy a optimalizace obchodu už déle než 20 let. Naše řešení pomáhají mnoha předním maloobchodníkům zkvalitňovat obchod poskytnutím lepšího přehledu o poptávce zákazníků, na jehož základě mohou lépe přizpůsobovat nabídku a ceny,“ řekl Scott Friend, spoluzakladatel a prezident společnosti ProfitLogic. „Tato silná kombinace nám umožní přinášet výrazné finanční výhody širšímu okruhu předních maloobchodníků po celém světě.“
Scott Langdoc, viceprezident výzkumu agentury AMR, poznamenal ve zprávě Rozhodnutí v maloobchodě pro rok 2005: „Hlavní prioritou pro maloobchodníky v roce 2005 je zohlednit informace o všech aspektech poptávky zákazníků v každém maloobchodním procesu – a ne pouze v jednotlivých aplikacích, jak je dnes časté. Maloobchodníci pak na signály o poptávce mohou reagovat lepší podporou prodeje a řízením provozu obchodů. Důsledné využívání informací o zákaznících umožní maloobchodníkům přejít z tradičního intuitivního rozhodování na rozhodování založené na faktech. Mezi výhody takového přístupu patří důslednější řízení, přesnější předpovědi a lepší udržování dostatečných skladových zásob, což obvyklému maloobchodnímu řetězci může přinést až desetiprocentní růst prodeje a pětiprocentní růst marží.“
Oracle a ProfitLogic počítají s uzavřením transakce do konce července 2005 po schválení regulačními orgány a splnění dalších obvyklých podmínek.
O společnosti Oracle
Oracle (NASDAQ: ORCL) je největší světový dodavatel podnikového softwaru. Další informace o společnosti Oracle jsou k dispozici na webových stránkách www.oracle.com.
Ochranné známky
Oracle, JD Edwards, PeopleSoft a Retek jsou registrované ochranné známky společnosti Oracle Corporation nebo jejích dceřiných společností.