Hlavní navigace

Oracle v EMEA dosahl solidniho rustu

[Tisková zpráva] Ženeva, Švýcarsko, 27. června 2006 - Společnost Oracle Corporation oznámila výnosy za finanční rok 2006 (ukončený k 31. květnu 2006) v Evropě, na Středním východě a v Africe (EMEA), které dosáhly 10% nárůstu oproti hospodářskému roku 2005. Tento region tak představuje 33 % celosvětového objemu příjmů za hospodářský rok 2006 a počet nových licencí v porovnání s předchozím rokem vzrostl o 10 %.

Sdílet

Ve čtvrtém čtvrtletí hospodářského roku 2006 vzrostly příjmy z nových licencí v porovnání se čtvrtým čtvrtletím roku 2005 o 20 %, jak v tomto regionu vzrostla poptávka v řadě odvětví – především v oborech veřejných a finančních služeb, maloobchodu a telekomunikací, ale také u malých a středních firem. Mnohé z celosvětově působících společností, např. Thomas Cook AG, Telecom Italia, Virgin Atlantic nebo Société Générale, si řešení Oracle zvolily pro své databáze, middleware, obchodní průzkumy, obchodní aplikace a spolupráci, aby takto zlepšily své obchodní procesy a mohly získávat kvalitnější informace a dosáhnout vysoké dostupnosti a výkonnosti, a byly tak schopny poskytovat svým zákazníkům služby na špičkové úrovni.

Sergio Giacoletto, výkonný viceprezident společnosti Oracle pro region Evropy, Středního Východu a Afriky, tento výsledek komentoval slovy: „Pro tento region se jednalo o úspěšný rok, v němž jsme dosáhli růstu ve všech směrech naší činnosti. Zvýšili jsme příjmy, upevnili jsme naši vedoucí pozici na hlavních oblastech trhu – veřejných a finančních službách a telekomunikacích – a výrazně jsme náš podíl posílili ve zdravotnictví, maloobchodu, dopravě a logistických službách. Zákazníci v regionu EMEA odůvodňují svá rozhodnutí založit svůj obchodní úspěch na technologiích Oracle třemi hlavními důvody: technologiemi a informační architekturou založenými na otevřených standardech, prvotřídní sadou moderních zákaznických aplikací od jediného dodavatele a vědomím prvotřídních služeb podpory.”

Hlavní rysy hospodářského roku 2006 společnos­ti Oracle

  • Rozvoj v rámci regionu
  • Strategické akvizice směřující k podpoře zákazníků
  • Inovace produktů
  • Vedoucí postavení na trhu EMEA
  • Oracle a společnost
  • Oborová ocenění

Rozvoj v rámci regionu. Společnost Oracle rozšířila ve finančním roce 2006 svoji činnost v regionu EMEA. V prosinci 2005 byla v rámci zvyšování přítomnosti na Středním východě otevřena střediska podpory v Ománu. V dubnu roku 2006 schválila společnost Oracle plány na otevření kanceláří v Ázerbájdžánu a Bělorusku s cílem umožnit, pomocí využití moderních technologií ve státní správě i hospodářských odvětvích, další rozvoj zdejší ekonomiky. V regionu EMEA má společnost Oracle více než 75 000 technologických zákazníků a více než 8 000 aplikačních zákazníků.

Strategické akvizice směřující k podpoře zákazníků. V hospodářském roce 2006 uskutečnila společnost Oracle v rámci své politiky nabízet zákazníkům nejmodernější a plnohodnotné sady řešení jejich potřeb několik významných nákupů. Tyto akvizice zahrnovaly nákup části společnosti TripleHop, poskytovatele kontextových podnikových vyhledávacích produktů a technologií; společnost TimesTen, poskytovatele softwaru pro správu časově kritických dat; společnost ProfitLogic, poskytovatele softwaru pro optimalizaci maloobchodního zisku; část společnosti Context Media, poskytovatele obsahové integrace v rámci společnosti; většinový podíl ve společnosti i-Flex Solutions, indickém poskytovateli softwaru a služeb pro finančnictví; společnost G-Log, poskytovatele řešení pro řízení dopravy; společnost Innobase, vývojáře technologií pro otevřené databáze jednotlivých transakcí; společnost Thor Technologies, poskytovatele uživatelských zásobovacích řešení; společnost OctetString, průkopníka v tvorbě a podpoře vývoje virtuálních adresářových technologií; bývalou společnost TempoSoft Workforce Management Application a práva ke s ní souvisejícímu duševnímu vlastnictví, která rozšiřují naši nabídku pro maloobchod o funkce optimalizace plánování pracovních sil; společnost 360Commerce, soukromého poskytovatele softwaru pro otevřená a vícekanálová prodejní řešení; společnost Siebel, předního poskytovatele řešení pro CRM; společnost SleepyCat, soukromého dodavatele otevřeného databázového softwaru pro „embedded“ aplikace; společnost HotSip AB, předního poskytovatele softwaru pro komunikační infrastrukturu; a společnost Net4Call, předního poskytovatele koncových Parlay/OSA služeb pro telekomunikace.

Inovace produktů – Společnost Oracle uvolnila v průběhu hospodářského roku 2006 několik nových produktů nebo jejich vylepšení. Patří mezi ně Oracle Application Server 10g Release 3, Oracle Database 10g Express Edition, Oracle Identity and Access Management Suite 10g a Oracle Business Intelligence Suite 10g. Vývojářům byl zdarma zpřístupněn Oracle JDeveloper 10g a komunitě Open Source pak Oracle Cluster File System Release 2. Dále se jedná o PeopleSoft Enterprise CRM Operational Dashboards, PeopleSoft Enterprise Supplier Relationship Management 8.9, PeopleSoft Enterprise Supply Chain Management 8.9, PeopleSoft Enterprise Financial Management 8.9, Oracle Transportation Management, Oracle CRM On Demand Release 10, JD Edwards EnterpriseOne 8.12, Oracle Clinical Data Repository a Oracle Service Delivery Platform.

Vedoucí postavení na trhu EMEA. Podle nejnovější zprávy společnosti Gartner “market share: Database systems software market, EMEA, 2005” (Podíl na trhu – databázové systémy – EMEA, 2005; vydané dne 20. června 2006) je společnost Oracle v regionu EMEA největším dodavatelem relačních databází (RDBMS) s podílem 48,3 %.

Podle této zprávy bude segment RDBMS s tempem 6,7 % hnací silou růstu a bude činit plných 84 % celkového objemu systémů pro správu databází (DMBS). Celkově dosahuje trh DMBS v regionu EMEA 5,8 %, což představuje 4,7 miliardy euro.

Společnost Oracle rozšiřuje v rámci EMEA síť partnerů (Partner Network). Společnost Oracle má v regionu EMEA více než 10 000 partnerů a každý den se se společností Oracle spojují tři další, aby mohli využívat výhod rozsáhlé nabídky produktů a služeb i programu péče o partnery, který jim přináší jejich vlastní úspěch. V hospodářském roce 2006 poskytlo středisko Oracle Partner Competency Centre více 35 000 on-line kurzů, 40 000 řízených instruktážních dnů a k síti Oracle PartnerNetwork se přihlásilo více než 62 000 uživatelů. Na podporu evropského softwarového oboru vyhlásila společnost Oracle ocenění Innovation Award. V tomto čtvrtletí se jeho držiteli staly společnosti Mi-Services (britská dceřiná společnost Business & Decision), Fujitsu Siemens Computers a italská Equilybra.

Oracle a společnost. Oracle poskytla vzdělávacím organizacím v 51 zemích regionu EMEA softwarové dotace, které využívá více než 303 000 studentů. Nezávislá dobročinná nadace Oracle Education Foundation, kterou společnost Oracle sponzoruje, rozběhla program Think.com, což je vzdělávací prostředí pro začínající studenty a učitele v Rakousku, Belgii, Ghaně, Keni, Lesotu, Lucembursku, Mali, Kataru a Rumunsku. V Srbsku a Černé Hoře byla otevřena Oracle Academy.

Oborová ocenění a uznání obdržená v regionu EMEA v průběhu druhého pololetí hospodářského roku 2006 Produkty a služby společnosti Oracle i její výjimečnost v oboru IT získaly ve druhém pololetí hospodářského roku 2006 řadu cen a uznání, například:

  • Best Enterprise Database Readers’ Choice 2006 Award (Cena čtenářů pro nejlepší podnikovou databázi roku 2006 – Javamagazin, Německo ) za Oracle Database 10g.
  • Database of the Year (Databáze roku – Dr. Dobbs. Journal, Španělsko) za Oracle Database 10g.
  • PC Plus Performance Award (Cena PC Plus za výkon – PC Plus, V. Británie) za Oracle Database 10g Express Edition.
  • Nine Out Of Ten Award (Cena devět z deseti – Linux Format Magazine, V. Británie) za Oracle Database 10g Express Edition.
  • Best Database Readers’ Choice 2006 No. 3 (Třetí cena čtenářů pro nejlepší databázi roku 2006 – Entwickler Magazin) za Oracle Database 10g.
  • Product of the Year Readers’ Choice 2006 Award (Cena čtenářů pro produkt roku 2006 – Data TI Magazine, Španělsko) za Oracle Fusion Middleware.
  • Best Product Readers' Choice 2006 Award (Cena čtenářů pro nejlepší produkt roku 2006 – Javamagazin, Německo) a Bestes Persistenz Tool (Nástroj s nejlepší odolností) za Oracle Top Link.
  • Best SOA Platform Readers’ Choice 2006 Award No. 3 (Třetí cena čtenářů pro nejlepší platformu SOA roku 2006 – Entwickler Magazin, Německo) za Oracle SOA Suite.
  • Best Database Tool Readers’ Choice 2006 Award No. 3 (Třetí cena čtenářů pro nejlepší databázový nástroj roku 2006  – dot.net Magazin, Německo) za Oracle Developers Tool pro .NET.
  • Best Business Application in eHealth (Nejlepší obchodní aplikace pro e-zdraví – Saudi Healthcare Information Technology Commission – Saúdskoarabský výbor pro informační technologie pro zdravotnictví).
  • eSolutions Award 2005 (Cena roku 2005 pro e-řešení – Finance publication, Rumunsko) za řešení iLearning implementované v BCR (Rumunská Komerční banka) a Raiffeisen Bank.
  • Best ICT Company to work for 2006 (Nejlepší zaměstnavatel oboru ICT roku 2006 – ICT Excellence Awards, Irsko) udělená společnosti Oracle Ireland za vynikající přípravu, zaměstnaneckou politiku, spokojenost zaměstnanců a růst.
  • Company of the Year (Společnost roku – Computing Magazine, Španělsko) udělená společnosti Oracle Spain jako uznání vynikající strategie, představenstva, integračního procesu a postavení na španělském trhu.
  • Merit of the Hungarian Republic – Knight’s Cross (Cena Maďarské republiky – Rytířský kříž – udělený prezidentem Maďarské republiky) udělený Péteru Füzesovi, výkonnému řediteli společnosti Oracle Hungary za jeho přínos při zavádění řešení založených na moderních informačních technologiích a za podporu a posílení mezinárodního postavení maďarského odvětví IT.
  • Ocenění Sponsor of the Year (Sponzor roku) pro rok 2006 (Specialist Schools and Academies Trust – Sdružení odborných škol a akademií, Anglie) udělené společnosti Oracle UK za podporu škol usilujících o zařazení mezi odborné a za angažovanost v programu vedoucí studenty k poznání a využití výhod vzdělání a technologií.
  • Superbrands Awards 2005 (Ceny super-značka) v kategoriích Elektronika, PC a Software (Superbrands Organisation) udělené společnostem Oracle Egypt a Oracle Greece.
  • Ocenění Best Ideas of the Year for SME Market (Nejlepší myšlenky pro trh malých a středních firem (SME) – Actualidad Económica Magazine) udělené společnostem Oracle Spain, Abast Grup a Digital Park za produkt Oracle E-Pyme: externalizace aplikací určených pro trh SME.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).