Hlavní navigace

Osmý rekordní rok v řadě – Sharp se ohlíží zpět za úspěšným finančním rokem 2006

[Tisková zpráva] Díky meziročnímu vzrůstu prodeje o 11,8% na 19,45 miliard euro ukončila japonská technologická společnost Sharp finanční rok 2006 svým osmým rekordním výsledkem za sebou. Tento vynikající výsledek je způsoben nárůstem trhu s LCD televizory a solární energií.

Sdílet

Praha, 27. dubna 2007. Celosvětově vzkvétající poptávka po LCD televizích a solárních článcích zajistila, že společnost Sharp, průkopník používání LCD technologie a solární energie, měla vynikající finanční rok 2006, který skončil 31. března (od 1. dubna 2006 do 31. března 2007). Celosvětový prodej stoupl o 11,8% z 2,79 na 3,12 biliónů jenů (19,45 miliard euro). Provozní zisk byl posílen o 13,9% z 163,7 na 186,5 miliard jenů (1,16 miliard euro), zatímco čistý zisk vzrostl o 14,7% z 88.6 na 101,7 miliard jenů (632,6 miliónů e­uro).

Evropa potvrdila svou pozici jednoho z nejdůležitějších světových trhů pro společnost Sharp. Prodej v Evropě stoupl o 14% na 493 miliard jenů (3,4 miliardy euro), zatímco provozní zisk vzrostl o 46% na 8,1 miliardy jenů (52,5 miliónů euro). Kontinent je největším světovým odbytištěm pro solární články a moduly. Navíc zde bylo prodáno více než 40% všech LCD televizí.

Sharp považuje Evropu za trh budoucnosti. Japonská společnost se zaměřuje na vysoce ziskový evropský trh se solárními systémy, systémy na správu dokumentů a LCD televizory, což je umožněno díky téměř zdvojnásobení počtu jejich prodejů v posledních třech letech. V současnosti má evropský obchod společnosti Sharp podíl 26% na celkovém obchodu firmy Sharp mimo Japonsko.

Výhled pro finanční rok 2007 taktéž slibuje nová rekordní čísla. Sharp plánuje posílit svůj celosvětový čistý zisk na 105 miliard jenů a zvýšit svůj prodej o 8,7% na 3,4 biliónů jenů.

Enormní růst poptávky po LCD televizích s velkými úhlopříčkami a plným HD rozlišením by měl být zárukou ekonomického úspěchu. Sharp se spoléhá na prověřené pravidlo na trhu televizí s plochými obrazovkami: velké úhlopříčky, panely s plným HD rozlišením, 100 Hz technologie a výjimečný design. To je důvod, proč má divize audio, video a komunikačních zařízení podíl 44,2% na celkových výsledcích společnosti. Díky silné poptávce po velkých úhlopříčkách a plném HD rozlišení vzrostl prodej o více než 26% na 1,38 bilionů jenů (8,59 miliardy e­uro).

Společnost, která je průkopníkem LCD televizí, očekává v tomto roce celosvětovou poptávku po 68 milionech LCD TV, z čehož 27 miliónů by mělo být prodáno v Evropě. Sharp si dal za cíl prodat 9 miliónů Aquos LCD TV na celé světě v současném finančním roce 2007, z čehož by 40% měly tvořit televize s úhlopříčkou větší než 40 palců.

V samotné Evropě plánuje Sharp prodej 2,9 miliónů kusů. To je důvod, proč byla na začátku roku otevřena továrna vyrábějící LCD moduly v Toruni (Polsko), což je signálem pro budoucnost trhu v Evropě. Navíc, aby byl uspokojen růst poptávky v Evropě, začne tato továrna vyrábět samotné LCD TV v průběhu několika měsíců. Společnost také plánuje jen v Evropě prodat 10 miliónů Sharp Aquos LCD televizí v průběhu nejbližších dvou až tří let.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).