Hlavní navigace

Otázky Václava Moravce k volbám 2009 na YouTube: Využijte možnost zeptat se politiků!

[Tisková zpráva] Projekt České televize s Youtube umožní jejím divákům ptát se politiků prostřednictvím video nahrávky v předvolebním speciálu Otázek Václava Moravce v různých regionech ČR.

Sdílet

Česká televize přichází od 1. září ve spolupráci s Googlem s projektem Otázky k volbám 2009. Nový speciálně upravený YouTube kanál věnovaný říjnovým volbám poskytne uživatelům možnost klást politikům otázky formou krátkého videa. Vybrané dotazy budu zodpovězeny v jednotlivých částech pořadu Otázky Václava Moravce od 1. září do 8. října 2009.

Voličům se tak nabízí jedinečná příležitost aktivně se zapojit do politického dění a klást na obrazovce otázky spolu s Václavem Moravcem. Projekt Otázky k volbám 2009 zprostředkuje uživatelům odpovědi na otázky, které je zajímají a může jim tak usnadnit rozhodování při volbě politických stran.

„Pečlivě sledujeme dění v tzv. nových médiích a platforma Youtube je ideální inovací Moravcova pořadu, který je vlajkovou lodí zpravodajství ČT“ říká ředitel zpravodajství ČT Milan Fridrich. „Jen interaktivní televize má budoucnost, jen médium, které využije úspěšné platformy na internetu a vtáhne do programu aktivního diváka a mladé lidi, je skutečnou veřejnou službou."

„Hlavní výhodou YouTube je, že je volně přístupnou platformou pro kohokoliv, kdo chce vyjádřit svůj názor, přesvědčení nebo se podělit o své zkušenosti,“ říká Kateřina Holcmanová, marketingová manažerka českého Google, a dodává: „Předvolební kanál České televize na YouTube proto považujeme za velmi zajímavé zapojení internetových technologií do veřejného života.“

Na stránkách YouTube kanálu Volby 2009 mají uživatelé možnost nahrávat ve formě videa nové otázky, zeptat se politiků na ožehavá témata a vyjádřit svoje rozmanité názory. Nástroje, které YouTube nabízí, umožní uživatelům videa hodnotit, komentovat a diskutovat o nich, případně reagovat další videonahrávkou. Videa lze také vkládat jedním kliknutím prostřednictvím sociální sítě Facebook.

Otázky, které se objeví ve vysílání, vybere z nahraných dotazů produkce České televize na základě kvality video nahrávky a relevance dotazu. V pořadu Otázky Václava Moravce pak budou odvysílany a zodpovězeny politickými kandidáty od 1.9., kdy pořad ČT2 a ČT24 odstartuje v Českých Budějovicích, a skončí ve čtvrtek 8.10., v den posledního vydání OVM speciál na Kavčích horách s duelem kandidátů na premiéra.

Na kanálu budou mít uživatelé možnost zhlédnout i rozhovory s politiky nebo celebritami a zároveň se podívat na dodatečné informace týkající se voleb 2009. Kromě samotného YouTube kanálu je v rámci voleb 2009 k dispozici speciální vrstva na hlavní stránce Map Google pod stejným názvem „Otázky k volbám 2009“, kde bude možné najít dotazy zaslané k jednotlivým vysíláním pořadu Otázky Václava Moravce v různých regionech.

Celý projekt bude propojen i s webovou stránkou zpravodajství České televize ct24.cz.

Otázky Václava Moravce v regionech:
1. 9. 09 – České Budějovice (Jihočeský kraj)
8. 9. 09 – Olomouc (Olomoucký kraj)
15. 9. 09 – Ústi nad Labem (Ústecký kraj)
22. 9. 09 – Brno (Jihomoravský kraj)
29. 9. 09 – Kladno (Středočeský kraj)
1. 10. 09 – Praha
5. 10. 09 – Ostrava (Moravskoslezský kraj)
8. 10. 09 – Finální debata dvou vedoucích politických stran

Obsah kanálu Volby 2009 najdete na www.youtube.cz/ct24vol­by2009 nebo www.youtube.cz/vol­by2009.

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).