Hlavní navigace

Panasonic vyrobil 300 milionů televizorů a dosáhl tak světového rekordu

[Tisková zpráva] Praha 16. října 2008 Společnost Panasonic oznámila, že minulý týden opustil jeji výrobní závod 300miliontý televizor. Stalo se tak 56 let poté, kdy firma začala televizory vyrábět. Panasonic se stal vůbec prvním výrobcem na světě, jenž překonal toto rekordní číslo.

Sdílet

Prvních 100 milionů vyrobených televizorů slavila společnost v roce 1985, a hned poté v roce 1988 začala používat značku Panasonic pro všechny své televizory prodávané na japonském trhu. Hranici 200 milionů televizorů překročila firma v roce 1998.

Významného počtu 300 milionu vyrobených televizorů dosáhl Panasonic v roce 2008, který je pro firmu zároveň historickým milníkem. 1. října 2008 změnila společnost svůj název na Panasonic Corporation a všechny dosavadní značky používané na světě byly sjednoceny pod jedinou značku Panasonic.

Cesta k milníku 300 milionů
Společnost Panasonic začala vyrábět černobílé televizory v listopadu 1952, tedy rok předtím, než bylo v Japonsku spuštěno celoplošné televizní vysílání. V roce 1960 se Panasonic stal prvním japonským výrobcem barevných televizorů.

Od té doby uvedla společnost na trh řadu velice populárních televizorů, například řadu černobílých modelů Saga (1965), které vycházely z konceptu „televizoru jako nábytku“. Následovaly barevné televizory Quintrix (1974), které si získaly obrovskou popularitu díky vysoké kvalitě. Byly vybaveny úsporným obvodem a výrazně napomohly rozšíření barevných televizorů do domácností.

V roce 1985 Panasonic představil řadu „α2000X“, jež byla vybavena nejmodernějšími tehdy dostupnými technologiemi a uvedena na trh na oslavu 100 milionů vyrobených televizorů. Obrovský úspěch měla modelová řada GAOO z roku 1990, které se prodaly plné 4 miliony kusů. V roce 1998 pak Panasonic uvedl model T (tau), jenž byl vůbec prvním digitálním televizorem s plochou obrazovkou.

V roce 2003 spatřil světlo světa první model plochého plazmového televizoru VIERA, který se na trhu objevil současně se zavedením celoplošného pozemního digitálního vysílání a znamenal nástup zcela nové éry televizorů. Od tohoto roku je řada VIERA hlavní modelovou řadou a její prodejnost stoupá s rozšiřováním digitálního vysílání po celém světě. Dne 7. října 2008 byl slavnostně uveden nejnovější model TH-50PZR900 s možností připojení na internet a přímým přístupem na Youtube (na japonském trhu se prodává od 10. října), který zároveň oslavuje dosažení milníku 300 milionů vyrobených televizorů.

Na cestě k číslu 400 milionů
Televize bývala hlavním zdrojem zábavy pro celou rodinu. Aby mohla i nadále fungovat jako „digitální krb“, u něhož se sejde celá rodina i s přáteli, je zapotřebí neustálých inovací a zdokonalování stávajících technologií. Právě to dělá společnost Panasonic, která své modely vybavuje stále většími, modernějšími, jasnějšími a tenčími panely s extrémně rychlou odezvou.

Panasonic rovněž pracuje na zdokonalování bezdrátových technologií a dalším zvyšování uživatelského komfortu. Společnost usiluje o vyvinutí vysoce efektivních technologií, které se budou vyznačovat nejen špičkovým výkonem, ale budou šetrné i k životnímu prostředí.

Dalším cílem v rozvoji výroby je dosažení milníku 400 milionů vyrobených televizorů při souběžném rozvoji televizní kultury po celém světě tak, aby z ní mohli profitovat všichni.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).