Hlavní navigace

Guggenheimovo museum a portál YouTube spustily ve spolupráci s HP pátrání po nejkreativnějším online videu

[Tisková zpráva] Praha 19. července 2010 — Nadace Solomon R. Guggenheim Foundation spolu s YouTube, největší komunitou on-line videí, dnes oznámila spuštění projektu YouTube Play. Bienále kreativního videa.

Sdílet

Projekt YouTube Play byl ve spolupráci s HP koncipován tak, aby objevil a následně veřejnosti představil výjimečné talenty pohybující se ve stále se rozšiřujícím světě online videa. YouTube Play je projekt otevřený globální online komunitě a je tak nejrozsáhlejším mezinárodním vyhledáváním neotřelých tvůrčích videí. Odborná porota skládající se ze slavných osobností ze světa umění, designu, filmu a zábavy bude vybírat až 20 nejlepších z videí zaslaných z celého světa, které budou prezentovány 21. října 2010 v Guggen­heimově museu a zároveň i v jeho pobočkách v Berlíně, Bilbau a Benátkách. Vítězné práce budou k dispozici i pro celosvětové publikum na speciálním kanále YouTube Play na adrese www.youtube.com/pla­y.

Nahrajte kreativní video
Cílem tohoto ojedinělého projektu je objevovat a vzdát hold dílům, která rozšiřují hranice toho, co vnímáme pod pojmem video. Příspěvky mohou obsahovat jakoukoli formu kreativního videa, včetně umění, animace, pohyblivé grafiky, narativní i lyrické tvorby, nebo zcela nové umělecké formy. YouTube Play doufá, že přiláká inovativní, originální a překvapující videa z celého světa, bez ohledu na žánr, použitou techniku, pozadí vzniku, nebo rozpočet. Účastnit se mohou studenti umění, amatérští video tvůrci, stejně jako kreativní profesionálové.

Jako pomoc tvůrcům videí pro tvorbu těch nejlepších příspěvků bude kanál YouTube Play publikovat návody HP Make, zabývající se střihem, zvukem a dalšími technikami tvorby videí.

Jak se zúčastnit
Pro účast je třeba nahrát na kanál YouTube Play na adrese youtube.com/play nových nebo již existující videa vytvořená během posledních dvou let. Maximální délka spotu je deset minut. Každý účastník bude požádán, aby poskytl písemné prohlášení o své práci. Každý účastník se může zúčastnit pouze jedním videem. Uzávěrka je 31. července 2010, ve 21:00 středoevropské­ho času.

Výběr vítězných videí
Pracovníci nadace Guggenheim určí až 200 videí, které bude možné shlédnout na kanálu YouTube Play na adrese www.youtube.com/pla­y. Z těchto 200 bude odbornou porotou, složenou z význačných umělců, filmařů, designérů a hudebníků, vybráno až 20 videí, které budou slavnostně uvedeny 21. října 2010 v Guggen­heimově Museu v New Yorku.

Veřejná prezentace
Tvůrci videí vybraných porotou budou pozváni k účasti na slavnostním uvedení 21. října v New Yorku, a videa budou pro veřejnost k vidění od 22. až 24. října, v galerie Tower 2 Guggenheimova muzea. Videa budou k dispozici i pro celosvětové publikum na kanálu YouTube Play na adrese www.youtube.com/pla­y. Kromě toho budou vybraná videa k vidění v berlínském Deutsche Guggenheim, Guggenheimově muzeu v Bilbau a v Peggy Guggenheim Collection v Benátkách.

„Nadace Guggenheim, portál YouTube a společnost HP sdílejí názor, že tvůrčí online video je jednou z nejzajímavějších a nejvíce inovativních příležitostí k osobnímu projevu dneška," uvedl Richard Armstrong, ředitel Nadace a Guggenheimova muzea. „Projektový tým se dal dohromady, aby inspiroval a podporoval tvorbu a věhlas této umělecké formy. YouTube Play ukazuje, že něco takového je na dosah každému, kdo používá počítač a má přístup k internetu. "

„YouTube přepsal definici mediální kultury tím, že změnil způsob, jakým celý svět vytváří, distribuuje a sleduje video," uvedl Ed Sanders, senior manažer marketingu portálu YouTube. „Za spolupráce s nadací Guggenheim a společností HP je naší touhou předat uznání a vzdát hold originalitě a inovativnosti naší rozsáhlé komunity tvůrců ve všech koutech světa a povýšit kreativní video na novou uměleckou formu."

„Síla YouTube a pověst nadace a Guggenheimova muzea vytváří ideální půdu pro umělecký projev za využití počítačů," uvedla Tracey Trachta, ředitelka iniciativ marketingové komunikace, Personal Systems Group, HP. „HP je unešeno představivostí digitálních umělců a chceme proto podněcovat tvorbu, sdílení a uznání online videí jako umělecké formy."

O nadaci Solomon R. Guggenheim
Nadace Solomon R. Guggenheim byla založena v roce 1937 a zaměřuje se na podporu porozumění a docenění umění, především moderního a současného období, a to prostřednictvím výstav, vzdělávacích programů, výzkumných iniciativ, a publikační činnosti. V současné době nadace Solomon R. Guggenheim Foundation vlastní a provozuje Guggenheimovo Museum na Páté Avenue v New Yorku a Peggy Guggenheim Collection na Grand Canal v Benátkách a poskytuje plánování a řízení pro Guggenheimovo Museum v Bilbau. Muzeum Deutsche Guggenheim v Berlíně je výsledkem spolupráce, jež byla zahájena v roce 1997, mezi Guggenheim Foundation a Deutsche Bank. V roce 2013 bude na ostrově Saadiyat, přiléhajícímu k hlavnímu ostrovu města Abu Dhabi, hlavního města Spojených arabských emirátů, otevřeno muzeum moderního a současného umění Guggenheim Abu Dhabi, jehož budovu s výstavními plochami o rozloze téměř 40 tisíc metrů čtverečních navrhl Frank Gehry.

O YouTube
YouTube je největší světovou komunitou online videa umožňující milionům lidí objevovat, sledovat a sdílet původní videa. YouTube nabízí fórum, kde se lidé mohou navzájem propojit, informovat se a inspirovat ostatní na celém světě a funguje jako distribuční platforma pro tvůrce původního obsahu a zadavatele reklamy velké i malé. YouTube LLC sídlí v San Bruno v Kalifornii a je dceřinou společností Google Inc.

O společnosti HP
HP neustále vytváří nové příležitosti pro uplatnění technologií, které významně ovlivňují jednotlivce, firmy i celou společnost. Jako největší technologická firma světa nabízí HP špičkové produkty zahrnující tisková řešení, osobní výpočetní techniku, software, služby a IT infrastrukturu. Další informace o společnosti HP (NYSE: HPQ) jsou k dispozici na webu www.hp.com.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).