Tato služba umožňuje uživatelům využívat nejen běžně známých funkcí telefonní ústředny, ale také řadu nejnovějších prvků hlasové komunikace bez toho, aby takovou ústřednu nebo jiné podobné zařízení museli fyzicky vlastnit nebo provozovat. Využití virtuální telefonní ústředny pbxspace není jen ekonomicky výhodné, ale i ekologické: Poplatky za službu jsou totiž výrazně nižší, než náklady na elektrickou energii spojené s výrobou, provozem a údržbou běžné pobočkové ústředny!
U naprosté většiny ostatních poskytovatelů je využití virtuální ústředny podmíněno tím, že uživatel přes poskytovatele zároveň uskutečňuje (ne vždy levné) odchozí hovory. Naproti tomu u virtuální ústředny pbxspace si uživatel sám definuje přes jakého operátora se má odchozí hovor uskutečnit. Pomocí pravidel cenově nejvýhodnějšího směrování (LCR) tak lze výrazně snížit náklady na volání. Navíc lze u všech odchozích hovorů nejprve využívat ENUM, a tak případně volat zcela zdarma.
Služba pbxspace obsahuje mnoho dalších revolučních funkcí, které ostatní poskytovatelé nenabízejí:
- volitelná identifikace volajícího,
- dostupnost na více telefonních číslech (i přiřazených od více operátorů) zároveň,
- změna časové zóny,
- inteligentní vytáčení
- hovorů v závislosti na zvolené zemi,
- služba ve více národních jazycích včetně hlášek, aj.
Správa serveru včetně monitoringu aplikace je plně v režii poskytovatele. Samotnou virtuální ústřednu pbxspace pak spravuje uživatel pomocí webového prohlížeče. Jediné, co uživatel k provozu služby potřebuje, je běžné internetové připojení a nejméně jeden telefon podporující protokol SIP. Službu virtuální ústředny pbxspace využijí jak firmy, tak i jednotlivci a dokonce si ji mohou zdarma vyzkoušet.
Veškeré informace jsou uvedeny na www.pbxspace.eu.