Informační kampaň zahrnuje tiskovou inzerci i vkládané letáky s formulářovou přihláškou ve vybraných ekonomických a společenských titulech cílících zejména na podnikatele a právnické osoby. Český rozhlas nezapomíná, vzhledem k cílové skupině, ani na další důležitý komunikační kanál, kterým je internet, a o pravidlech placení rozhlasového poplatku bude formou bannerů informovat i na vybraných webových portálech.
Kampaň je zaměřená na dosud neevidované firmy či organizace, kterým je nyní dána možnost přihlásit své přijímače a tím se vyhnout postihu 5000 Kč za každý nepřihlášený přijímač.
Firmy a organizace tj. právnické a podnikající fyzické osoby mají povinnost platit rozhlasový poplatek ve výši 45 Kč měsíčně za každý rozhlasový přijímač, který vlastní nebo déle než 1 měsíc užívají. Rozhlasové přijímače jsou zařízení technicky způsobilá k příjmu rozhlasového vysílání tj. zejména radiomagnetofony, autorádia, mobilní telefony s rádiem, radiobudíky, počítače vybavené FM nebo DVB-T kartou atd. „K placení rozhlasového poplatku je nyní přihlášeno 90 tisíc právnických nebo podnikajících fyzických osob, které platí celkem za 450 tisíc rozhlasových přijímačů,“ říká Ondřej Beran, vedoucí Útvaru rozhlasových poplatků ČRo.
Současná kampaň navazuje na první informační vlnu, která probíhala v druhé polovině loňského roku. Ve spolupráci s Českou poštou tehdy Český rozhlas písemně oslovil 750 tisíc domácností nebo prostřednictvím vzkazu na rozpisech SIPO umožnil půl milionu domácnostem přihlásit se k placení poplatků přes SMS. Obě tyto akce přinesly přes 240 tisíc nových poplatníků.
Povinnost placení rozhlasového poplatku je vymezena zákonem č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích. Webové stránky www.rozhlasovypoplatek.cz obsahují podrobné informace, znění zákona a on-line funkce pro poplatníky včetně možnosti provedení přihlášky.