První polovina roku 2005 byla pro mediální trh obdobím stabilizace bez velkých mediálně-reklamních událostí. Stabilní bude i celoroční vývoj reklamních investic, a to i přes změny, které se naplno projevily s koncem prázdnin. Na mediální trh tak bude v letošním roce směřovat zhruba 17,765 mld. Kč, což znamená meziroční nárůst 3,7%- Vliv nové situace na (především televizním) trhu se však může projevit v roce 2006. Svou pozici nejsilnějšího média i v letošním udrží televize, které při růstu 3,1 % získají více než 48 % všech mediálních rozpočtů (8,59 mld. Kč). Slabší nárůst (2,0 %) čeká tradičně druhý nejsilnější mediální sektor tisk. Naopak zajímavý nárůst výnosů z inzerce, především díky koncentraci nabídky, čeká i rozhlasovou scénu (6,7 %) a zlepšení inzertní výkon může čekat i outdoor (4,8 %). Pozici nejdynamičtěji rostoucího média z pohledu počtu uživatelů i reklamních investic potvrzuje Internet, který i v letošním roce udrží tempo růstu nad 30 %.
Po zklidnění reklamních investic, které přinesl tento rok, čeká na mediální trh rok s velmi vysokým potenciálem. V roce 2006 je koncentrováno množství velkých sportovních a společenských událostí (ZOH, MS v hokeji, MS ve fotbale, volby), které působí jako akcelerátor reklamních investic. Podobně fungují i dobré zprávy o výkonnosti české ekonomiky a vstup nových investorů na český trh (Vodafone, Telefonica, …). Současně se na mediálním trhu mohou projevit aktuální změny v konkurenční situaci v jeho nejsilnějším segmentu – televizích a probíhající procesy koncentrace mediálních koncernů. Především pod vlivem těchto okolností by celkové čisté inzertní výdaje v roce 2006 měly vzrůst o dalších 4,6 % na téměř 18,56 mld. Kč.
Zdroj: odhady ARBOmedia, říjen 2005, v mld. Kč.