Hlavní navigace

POČET PODVODNÝCH PŘESMĚROVÁNÍ I NADÁLE KLESÁ

[Tisková zpráva] Pouze 150 sporných případů podvodných přesměrování řešil v dubnu 2006 ČESKÝ TELECOM. Pozitivní trend snižování počtu podvodných přesměrování na linky s předčíslím 976 v roce 2005 tak pokračoval i v prvních čtyřech měsících roku 2006. Vyplývá to z posledních dubnových statistik ČESKÉHO TELECOMU. Zatímco lednové průzkumy roku 2005 vykazovaly téměř 500 sporných případů, v listopadu 2005 poklesly na téměř 300 sporných případů. Na začátku roku 2006 jich ČESKÝ TELECOM řešil méně než 250 a v dubnu letošního roku již pouze 150 (viz graf níže).

Sdílet

Podle pravidelné analýzy se tak ukazuje, že opatření, která jsme společně s APVTS učinili v minulém roce, byla správná a výrazně přispěla ke zlepšení celé situace ," říká David Šita, výkonný ředitel pro regulaci a propojování.

Linky se zvláštním tarifem slouží k poskytování informačních služeb, soutěží, loterií nebo jiných speciálních služeb. Datové linky začínají předčíslím 976, hlasové pak 90×. Klasické vytáčené připojení k internetu (dial-up) zneužívají podvodníci tak, že pomocí škodlivého software nebo skriptů přesměrují klasické modemové připojení na linky se zvýšeným tarifem bez upozornění zákazníka. On pak namísto 20 korun za hodinu může v některých případech zaplatit až 6 000 korun za hodinu.

ČESKÝ TELECOM k boji proti podvodným hovorům a přesměrováním na linky se zvláštním tarifem vyzval v létě 2004 ostatní operátory v rámci Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí (APVTS). Sám připravil už v roce 2003 webovou stránku, kde neustále aktualizuje veškeré informace o podvodných přesměrováních a ochraně proti nim.

Jedním z nejdůležitějších kroků ČESKÉHO TELECOMU je vedle maximální osvěty uživatelů internetu poskytování bezplatné doplňkové služby PC Strážce, která klientům komplexně ochrání počítač, data i samotnou komunikaci. Další nabídku produktů ČESKÉHO TELECOMU chránících před nekontrolovaným nárůstem telefonního účtu (např. InfoLimit) naleznete na webových stránkách ( www.telecom.cz), v prodejnách Telepoint či na bezplatném čísle 800 123456.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).